Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overkligt - hallå Jonas!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overkligt - hallå Jonas!

Tycker att ni öser problemen alldeles för lätt. Så kommer du sen och förklarar hur problemet funkar som att beskriva hur en motor fungerar.

Så enkelt kan ju problem inte vara.

Hur skulle det vara i ett fall om det var ena grannen som hade problem och klagade över massa saker, men grannen intill har inga problem som endast hållit sig passiv.

I det senaste avsnitten sa du Jonas.

Man måste äga problemet och kunna erkänna sitt problem.

Men om ena grannen inte har något att erkänna som hållit sig diskret passiv.

Inte besvarat några anklagelser. Så ligger ju problemet bara hos den andra grannen.

Grannen har försökt vara tillmötesgående med massa förslag, men inget duger

Men oj! Här har du Jonas Gåde något att lösa.

Tänk om ni hade att sådant fall. Varför skulle förslag från en medlare duga när grannens alla förslag inte duger?

Hej Gezerd,

såg själv inte programmet, men utifrån vad du skriver, så undrar jag: Att inte välja, att vara passiv alltså, är också ett val. NÄR blir DET ett problem? och VEM äger det problemet?

Jag förutsätter då att, den som är passiv, inte väljer alls, OCH erkänner då knappast, att han/hon HAR något problem. Eller... snurrar kanske bara till det hela?!

Comment

Men hej

Men om ena grannen är oskyldig och får falska anklagelser?

Att t.ex din granne anklagar dig för att du tvättar kläder mitt på natten.

Detta är ju inte sant.

Är det du som har problem som väljer att förneka anklagelsen?

Så kommer ljudet från ett defekt fläkt i ventilationen som hörs tydligt

när det är knäpptyst.

Detta fall är du ju passiv i problemet när du inte åsamkat någonting.

Men du har inte blivit störd av något ljud.

Comment

Hej där,

du ska veta att jag kliar mig i skallen av ditt svar. Som jag nämnde, så såg jag inte själv programmet, och faktum är, utifrån det du nu skriver, så hade det nog inte spelat någon roll heller.

För... VAD är det som säger, egentligen, att båda talar sanning. Kanske ljuger båda? Eftersom man själv inte varit närvarande, så... men det är ur min synvinkel.

Det där med "ljudet från ett defekt fläkt" förstår jag inte riktigt. Påstod någon av dem att någon av dem var orsak till "ljudet"?

Som min skrivelse först, har du lust att läsa igen, och ge dina synpunkter på det jag undrade över. Har i för sig inte med "programmet" att göra, men ändå?

Comment

Om grannen inte vill ta del av förslagen som presenteras får man antingen sitta ner med hyresvärden och försöka komma till en lösning och om det inte funkar hellre så släpp det. Sen krävs det två för ett bråk ska uppstå.

Comment

Ja, nog är det så att det krävs två för att bråk ska uppstå. Och är önskvärt också, att det är två som ska hitta en gemensam nämnare, som i matte. Omöjligt annars att addera bråktal.

Comment

Working...
            X