Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grannar med dubellmoral

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Grannar med dubellmoral

Hej Jonas, jag har ett stort problem med mina grannar. Jag är 21 år och student, bor i Örebro, kommer tidigare från Sigtuna. Utanför lägenheteshuset jag bor i finns förbetalda parkeringar och sedan finns det två platser som inte används av någon, någon skylt om förbjuden parkering finns inte där. Jag har ingen bil, men mina vänner har och de brukar ställe sig där några timmar när dom hälsar på mig. Mina grannar (tre olika hushåll) blir fruktansvärt upprörda av detta och har skällt ut mig för det ena och det andra, som inte har med parkeringen att göra; tex soppåsar som inte är ihopknytna, grillplatsen som inte är städad och samhällets fördärv då jag tydligen slänger fimpar och cigarettpaket överallt. Jag rökar inte ens, har aldrig använt grillen och läser juridik termin 4, tror jag klarar av att knyta en påse.

Parkeringsfrågan är den största och det är inte ovanligt att grannarna står och väntar på mig och hoppar ut och skäller när jag går förbi deras dörr. Dom anser att jag inte skall parkera där eftersom dom betalr 600 kr i månaden för sina platser, vilket jag helt förstår - om jag hade haft en bil, jag har inte ens körkort.. Mina vänner ställer sig där ibland, korta perioder, det är inte jag som ställer mig där hela tiden. Om det* finns en regel att man inte får stå där har jag inga problem med att följa regeln. MEN det är många fler i huset än jag som inte följer denna "regel". Faktum är att dom som klagar på mig själva har vänner, barnfamiljer och släkt som ställer sig på dessa platser, så dom har dubbelmoral så det står härliga till. Jag har skrivit ner registreringsnumret på flera av de bilar som stått där och det lustiga i allt ihopa är att de som klagar på mig, aldrig klagar på de barnfamiljer och äldre i huset som parkerar där, utan bara mig! De säger att jag tror att jag kan göra som jag vill och att det är någon "ungdomlig grej" att skita i regler. Faktum är att det har med åldern att göra, men inte från min sida utan deras, det är bara mig som är yngst i huset som de ger sig på, dom tar inte bråket med de andra boende. Det är det jag blir arg på, inte att regeln skall följas, utan för att jag förväntas göra det när andra inte gör det- för att jag är yngst? och att jag får en massa skit men när andra som gör samma sak händer det ingenting - för att jag är yngst?*

*

Snälla, hur ska jag tackla uttråkade grannar som gillar att bråka och grannar med dubellmoral som vill att andra ska följa regler de inte själva gör?

Working...
X