Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad ska jag göra..?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad ska jag göra..?

Hej!

Jag har sedan snart 2 år tillbaka STORA bekymmer med störande och ofredande grannar.

Jag orkar inte ha det så här längre, men eftersom jag inte har ekonomiska möjligheter att köpa ett annat boende, och ej heller har hittat något annat hus att hyra,så känns det som om jag befinner mig i ett totalt LÅST läge...

Mina grannar består av en familj på 2 vuxna, 2 tonårsbarn + en aggressiv lösspringnade hund.

Pappan i grannfamiljen är VD hos dem jag hyr av, vilket självklart gör det hela ännu svårare att lösa! Min hyresvärd är så fantastiskt nöjd med min granne som VD, så det går helt före det faktum att jag mår så pass dåligt att jag funderar på att ta mitt eget liv!

Jag har Polisanmält grannarna, och även försökt få hjälp av Hyresgästföreningen,

men eftersom viljan att lösa problemet varken finns hos grannarna eller hos hyresvärden,

så har ingen som helst förbättring skett...

Störningarna består i följande:

Ilsken hund som allt som oftast är i MIN trädgård, den har gått emot både mig och min pappa. Grannarna har hela sin tomt inhägnad, men grinden står nästan alltid öppen, och hunden brukar även ofta springa ute vid vägen, som är en 90-väg.

Grannarna har 2 barn, tror att sonen är 16 och att dottern är 18, i synnerhet sonen är en riktigt odåga...milt uttryckt! Längs med ena långsidan på huset som jag hyr, så löper tyvärr också grannarnas infart...detta innebär att jag måste stå ut med frekvent trafik av både bilar och mopeder + skrikande tonåringar som dag som natt, står precis utanför mina fönster och väsnas, detta har skett massor av gånger!Buskörning med moped fram & tillbaka och tvärbromsningar är vad det hela började med.

Händer även ofta att grannsonen har sitt fönster helt öppet på sitt rum, och spelar HÖG "musik" samtidigt som han och hans kompisar står och skriker...

Det som hänt nu senast, hände i Fredags, det började med att en moped stod precis intill husväggen på tomgång, samtidigt som jag hörde högljudda röster. En stund senare sprang det förbi ett gäng tonårstjejer som skrek och bar sig illa åt, även hunden var uppenbarligen med dem, för den skällde för fullt...

Ytterligare en stund senare, så gick det omkring folk i MIN trädgård, + att de kört in med en bil där, långt in faktiskt...jag öppnade dörren och frågade TVÅ gånger vad f-n de höll på med, men fick inget svar, de bara ignorerade mig totalt...efter en stund körde bilen så sakteliga därifrån, men de gjorde sig verkligen ingen brådska!

Jag ringde min granne...som dock inte svarade (han var tydligen i Danmark), så först dagen därpå kunde jag berätta vad som hänt, men han reagerade precis som vanligt, det vill säga med stor förvåning och ifrågasättande av det jag sa, han lovade dock att tala med sina barn, men efter det har han inte hört av sig mer...Kan ju tillägga att flera av de gångerna det varit oväsen här hemma tidigare, så har minst en av föräldrarna varit hemma, så det bryr sig med andra ord inte om mig alls..!

Natten mellan Fredag och Lördag sov jag hemma hos mina föräldrar, min pappa insisterade på det, och eftersom grannungarna hade FF tills en bra bit in på Lördagen, så var det nog lika bra...

Så vad gör jag nu.?!

Själv har jag verkligen ingen aning alls...

Kan tillägga att jag är sjukpensionär, har Fibromyalgi, och mitt hälsotillstånd har försämrats rejält sedan grannarna flyttade in, jag är så pass dålig nu så att jag inte orkar ta hand om varken mig själv eller mitt hem längre.

Vill inget hellre än att komma härifrån, få flytta till ett hus eller radhus eller marklägenhet, men hur det ska gå till vet jag verkligen inte...

Hoppas på hjälp & råd, för jag orkar inte med mer nu, bara gråter och har ont i magen hela tiden, och när det är som värst har jag ont i hjärtat också..!

Cry

Kan du inte flytta till en billigare stad där du kan hitta en lägenhet/radhus och vad det nu finns att bo i för en billigare peng? Sen funderar jag på om det inte är så att du - jag säger inte att det ÄR så jag spekulerar bara - har lite för mycket fritid och ev. kanske (medvetet/omedvetet?) är lite avundsjuk på "grannarna på andra sidan" som lever ett aktivt liv? Varför jag säger detta är för att det var ett avsnitt på Grannfejden som handlade om en kvinna i Furudal och där sa översten och Jonas att: "Ja det kanske är det som är lösningen på folks problem - att jobba 8-5 så slipper man bråk mellan grannar.

Det känns ibland som att det är de sjukskrivna som bråkar och gnäller inbördes [för att de inte har något annat att göra] medan man väldigt sällan ser program i Grannfejden där den aktiva [arbetande] befolkningen bråkar just för att de har ett "späckat schema" och lägger den fritid de har på familj och vänner istället.

Jag själv kan ibland känna att: "Fan det där irriterar mig" som har att göra med grannar, tvättstuga m.m. men man har så mycket att göra så det "rinner ut i sanden" och man glömmer bort det hela och "startar inte konflikt" genom att ta upp det (OM en konflikt uppstår för att man ev. tar upp det) jaa det rinner ut i sanden typ.

Comment

Working...
    X