Announcement

Collapse
No announcement yet.

måste man välja sida?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• måste man välja sida?

Har flyttat till ett litet ställe, köpt fint hus och äntligen kommit ifrån stan.. men va fan är det me folk på mindre ställen? varför bråkar de me varann, snackar skit bakom alla ryggar- även sina "vänners".. vad orsakar detta? man vill ju inte välja nån sida heller men det känns som att alla försöker få med en och bara väntar på att man ska ta parti? tycker lika bra och dåligt om de flesta av dem..så vad säga och göra?

hej Sara ,

jag är ingen grannfejdsexpert,

men tycker absolut INTE att du ska välja sida när du inte vill,

-Ser du ngt. problem med att helt enkelt vara tydlig med att du inte tänker ta parti för el. emot ngn. speciell och att du inte har lust att göra problem av problem som du anser inte finns(om nu så är fallet)?

Sen kan man ju tycker jag även säga att man inte har lust att lyssna på skitsnack bakom ryggar...så vet dom vart dom har dig och lämnar dig förhoppningsvis utanför det onödiga...!?

I en förlängning tror jag att du kommer att bli respekterad för detta och att dina grannar kommer att se upp till dig för din styrka!

mvh.glöden

Comment

nja, nej jag HAR sagt att jag minsann skiter i deras konflikter, men då börjar ju skitsnacket om mej, som att de blir sura a la´förskola...

Comment

skojade till det i somras om att man borde kontakta grannfejdsteamet å d blev ett jävla liv från vissa... men på nåt vis vill man göra nåt åt den utfrysningen som sker osv.. ha en go stämning, man är ju ändå lite beroende av varandra..

Comment

Tycker det låter som tur för dom att du flyttat in....och hoppas att dom ngn. gång ska inse det......

:-)

Comment

haha d va trevligt att höra men de ser nog mest mej som jobbig som jobbar för att de ska lösa konflikter och inte alltid veta bäst..

puh

Comment

hmmm,

ja att medlare kan behövas det ser vi ju bara på Jonas och Robban ....

men ta inte på dig mer ansvar än du orkar med.... även om du verkar ha goda intentioner!

Comment

ska man typ ha möte tror ni eller brar medla mellan.. ? ..

Comment

Jag peronligen tror det kan bli jobbigt för dig att verka som medlare mellan alla andra det kan lätt bli en börda!,

Känner du att du vill lyfta upp dina tankar och funderingar så kanske ett möte inte är så dumt då får ju alla höra vad alla säger ....

Comment

Hej   Vi upplever att konflikter är mycket vanligare på landet än i stan Det är också vanligare när det handlar om egen egendom. Så graden av konflikt börjar först med villa hus sen bostadsrätt och sist hyresrätt.   Nej jag tycker att du klart och tydligt skall deklarera att du inte vill ta ställning i konflikten. Det finns inget som säger att du mäste välja sida.   Hälsningar   Jonas

Comment

Working...
                    X