Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fel anklagad!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fel anklagad!

Vi fick nyligen ett brev från ''arga anonyma grannar'' om att vi slänger massa plast påsar från balkongen när vi själva sop sorterar. Mina barn har tagit illa upp och vågar inte vara ute på gården längre för att dom vet ju inte vem grannen är. När jag har frågat en del nära grannar sa dom att dom vet ingenting om det. Jag ska sluta grubbla över det. Anonyma grannen hade också skrivit att hon hade tagit bilder på mina barn när dom slänger ner. Jag vill gärna se dom. Har man rätt att bara lämna brev sådär och sticka? Tacksam för svar!

Hej Fel anklagad

Jag kan bara svara i svepande generella teramer.

Generellt sätt har man inte rätt att anklaga någon publikt.

Föreställ dig att jag sätter upp ett affisch i snabbköpet att Gunnar Andersson är en idiot som inte sköter sina djur på bonngården.

Eftersom det finns en avsändare och det är riktat så att flera kan se det
    skulle man kunna väcka allmänt åtal,men sannolikheten att det lägg ner är stor. Det finns också möjlighet att Gunnar väcker enskilt åtal mot mig.

En anonym lapp utan avsändere blir svår i bevisföringsynpunkt har den dessutom bara presenterats för dig blir det ingen allmän spridning och då faller caset.

Tråkigt och barnsligt sätt att kommunicera

Hälsningar
    Jonas

Comment

ytterligare ett exempel på att vi behöver forum där man kan ta upp saker och få rätt proportion på saker som upprör grannar..

misstankar är obehagliga både för den som orsakar dom men också för den som blir drabbad man kan säga att du och din granne drabbas av samma olycka!

Sådana här problem leder ibland till ytterligare problem...barn utnyttjar denna princip tidigt för att få till olösliga problem..

det var han som gjorde det..nä det var hon...etc men det mest beklämande är att vi inte tidigt i kedjan kan använda oss av myndigheter och lösa konflikterna...

Om ni bara fick möjlighet att kommunicera så ska ni se att ingen av er egentligen har med problemen att skaffa kanske..

Comment

Hej!

Pröva att sätta upp en lapp i trappuppgången.

Be dem eller den som skickat brevet att visa bilderna de/den har.

Hör ingen av sig! Så vet du ju att de/den knappast har några bilder.

Det är fegt att bete sig som dina grannar har gjort............

Comment

Working...
        X