Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur hittar man tillbaka till ett bra sexliv efter våldtäkt?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur hittar man tillbaka till ett bra sexliv efter våldtäkt?

Blev grovt sexuellt utnyttjad dagligen av en psykopat som jag bodde med då jag var självmordsbenägen och som en zombie var jag då, likt en halvt livlös docka bara var passiv och inte hade energi att säga ifrån, han misshandlade mig psykiskt och utnyttjade min sårbarhet på mest vidriga sätt.. kände mig som hans sexslav.. utvecklade ett destruktivt förhållande till sex blev ett sexuellt skadebeteende..blev våldtagen 2 gr när jag var full och nerdäckad och sedan utnyttjad igen av en som även tog bilder i smyg när vi hade sex.. sedan har jag träffat bättre personer men ändå känt att jag behövt gå i celebat.

Det är så mycket ångest kopplat till sex nu..Jag älskar egentligen sex och har alltid haft en rett hög sexualdrift..hade gärna sex varje dag förr flera gånger om dan om det var en bra dag. Men jag kan inte längre...jag får så mycket ångest..ibland bara av att prata om sex..har fått krampattacker av att vara intim med någon och jag vet inte ens hur jag ska onanera längre då jag inte kan slappna av och ofta får ångest och känner mig tom och ihålig och bara mår dåligt..så där ligger man med en bultande otillfredställd fitta men kan inte göra ett skit åt saken..

Hur gör man för att hitta tillbaka? :/

Genom att bearbeta allt du varit med om i terapi och läta dig läka från det som varit och sen sakta återeröva din kropp och sexualitet lite som återupptecka sin kropp, lust mmsom man gjorde som liten.

Comment

Ja jo..går hos en psykolog..jag får väl låta det ta den tiden det tar.. ja det låter klokt det du säger..tack för svar

Comment

Känner du det går framåt i terapin? Det är väldigt viktigt att du har förtroende för terapeuten och att du berättar exakt hur du mår och tänker för annars kan i te terapeuten hjälpa dig fullt ut. Sen ör det väldigt viktigt att du inte ställer upp på saker du inte vill gällande sex. Utan nu ska sex och lust va på dina villkor under tiden du läker el kanske till och med inte tänka på sex överhuvudtaget lite olika hur man är och fungerar

Comment

Jag hade oturen att få en psykolog som inte var så bra, som började titta på klockan efter 10 min och blev stressad över att nästa patient snart kommer, som drog egna förhastade slutsatser och egentligen inte verkade vara insatt i hur en trauma behandling går till.

Jag har nu precis bytt till en annan och hon verkar faktiskt jättebra! Jättebra lyssnare och verkar ha en behandlingsplan till skillnad från den andra. Däremot blir det ju att börja om på ruta ett, berätta allt från början. Det svåra är väl att komma till detaljerna då det handlade om bdsm sex som spårade ur när jag bodde hos psykopaten.. vissa människor är mer pryda än andra så känns obekvämt att öppna upp kring det.

Ja i nuläget har jag inget sex alls då jag tröttnat på att det liksom aldrig ändå går pga att jag behöver avbryta, och mest ger jättemycket ångest och frustration så känns det inte värt det och på senaste tiden har jag fått krampattacker av att bara bli rörd sensuellt utanpå kläderna även fast det är en person jag känner mig trygg med, litar på och som vet min historia och är försiktig osv. Ibland har det känts ångestladdat redan från början men ibland bra först men sen som en blixt från klar himmel kommer ångesten i hundraåttio.

Ja du har helt rätt, tror att jag ibland pushat det lite för att jag så gärna vill att det ska va bra, har ignorerat känslan av att det inte känns bra för att jag tänkt att det kanske känns bra om en stund :/ När jag är redo för sex igen ska jag definitivt vara väldigt noga med det. Tusen tack för att du lägger ner tid att svara här inne, får alltid kloka svar från dig
          Last edited by BlackPony; 2017-11-24, 12:04.

Comment

Working...
          X