Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ska man berätta i nytt förhållande?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ska man berätta i nytt förhållande?

Hej,
    jag har haft några riktig tuffa år, då de verkligen kändes som att Allt hände hösten 2012 fram till våren 2015, än har inget hänt igen.. peppar peppar!
    Det som har påverkat mig mest är väll övergrepper samt att jag höll på att bli bortförd vid ett annat tillfället..
    dock känner jag att jag har bearbetat och kommit över allting så bra det går och kan hantera nya saker som dykt upp, allting känns som ett lämnat kapitel, inget som behöver pratas om
    Men, har nu träffat en riktigt riktigt fin kille jag verkligen gillar, och idag började han fråga hur många jag legat med och så, iaf under studietiden lite skämtsamt specifikt, men övergreppet skedde en månad efter studiestart och det är under studie tiden allt hemskt jag skett.. jag försökte prata lite lättsamt om vissa grejer för att verka "normal" så han inte skulle fråga mer, men många gånger kände jag att jag skulle behöva förklara att jag varit med om ert övergrepp och därför är jag som jag är, jag försöker inte dölja att jag är någon som legat runt massor utan tvärtom om..
    men jag vet inte, känns som jag ksk borde lägga fram alla kort så han förstår mig, känns som jag döljer något för han även om det för mig är ett avslutat kapitel.
    jag skäms inte för det då jag blivit starkare av allting men jag vill inte riktigt dra upp det, bara lämna det bakom Och jag är rädd att han ska ändra syn på mig, till något negativ, typ "skadat gods" eller bli rädd för vara som vanligt med mig och hålla tillbaka..
    men jag vet inte, känns som jag kanske borde.. vad tror ni?

Om du inte vill berätta det för honom kan du alltid bara säga att du har dåliga erfarenheter när det gäller det området. Det är många människor som går igenom svåra tider som de kanske inte vill prata om. Det finns saker som jag inte vill prata alls om. Jag ser det hela som en snedsteg som inte kommer att hända igen.
    What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Du ska bara berätta om du verkligen vill och känner dig trygg med den du ska berätta det för. Jag har inga problem med att prata om mina övergrepp men i relationer har jag alltid väntat ett tag med att berätta för lära känna dom först ordentligt.

Comment

Kan bara hålla med båda. För att man berättar A så behöver man inte berätta B, det är ok (om du vill det) att berätta att du haft dåliga erfarenheter men samtidigt inte är något du vill prata om nu och kanske inte sedan heller. Om han inte accepterar det utan försöker fråga ut dig så är han inte rätt kille för dig i vilket fall.

Är lite varningstecken att han försöker luska ut hur många du haft sex med. Kan vara ett kontrollbehov eller skeva värderingar. Men kan också vara mer "ofarliga saker", att han kanske känner sig osäker på sig själv, bristande självkänsla. Att inte direkt har med dig att göra.

Men du ska absolut inte berätta något du inte vill berätta och det finns inget egensyfte i att "berätta allt". Vissa har fått för sig att det är en slags "ärlighet" att berätta om allt man varit med om. Alla har ett förflutet och den kan inte vara en ny partners rättighet att få veta allt. Han med den du är nu. Men du kan ju vilja själv berätta, men är en annan sak än att känna sig tvungen eller tro att är oärligt om inte berättar.

Du avgör var, när, hur och om någonsin.

Comment

Tack för svar!
          Har varit till stor hjälp, betydligt större sinnesro nu.
          Jag skrev till honom i sms, kändes lugnast så det skulle hinns sjunka in då han är en väldigt frågvis person.
          först skrev jag att jag har funderat och kunde tänka mig berätta allting även om jag inte gillade det riktigt men då det kändes som han fått helt fel uppfattning.

Men skickade strax efter ett till sms:
          "Fast egentligen, behöver vi veta om varandras tidigare sexliv? Jag vill egentligen bara att du ska förstå mig men hag tycker det är jobbigt att prata om pga erfarenheter. Men jag ligger inte alls runt "mer än jag borde" som du sa att tjejer ofta gör, och mina piercingar I örat ska fick dig att tänka att jag ligger runt mkt, togs av en helt tvärtom anledning och markering för mig själv, men är av sorten ' lämnat kapitel ' nu så pass mkt att jag funderat på att ta ut dem."

Han svar:
          "Nejmen klart du ska ha dina piercingar kvar - ber om ursäkt om jag påpekat något som jag inte borde gjort vi har alla har och gör vore saker, någon annan ska aldrig bestämma, Kram!
          Jag vill aldrig bestämma över någon annan"

Hans kommentar om piercingarna låter ju helt förjävligt bara rakt av utan bakgrund men det var något skämtsamt han sagt när jag frågade av ren nyfikenhet vad de gav för intryckt då jag tidigare hört killar som sagt sig ändra helt uppfattning under första mötet då de sett, är i övrigt helt otatuerad helt opiercad, så naturlig de bara går nästan och ser väll ut som världens snällaste.
          men ja vissa komentarer även skämtsamma, fastnar ju alltid.

Sen hur han fått den synen på att tjejer ligger runt "mer än dom borde" kommer jag nog hamna i en fördjupad diskution om hur man får den tron om tjejer.. skumt..

Så är det osäkerhet i sig själv han har, inte kontrollbehov fast ev lite sånt också men mest osäkerhet, en otrooolig osäkerhet så det nästan är hemskt, han har varit obekväm bara av att det blir veck på magen när han sitter så pass att jag inte får råka sänka blicken minsta milimeter och han är inte ens mullig eller nånting.. jätte knepigt hur osäker han är på sitt utseende men jag märker även att det lättar ju mer jag lär känna honom.

Dock är jag ju en stor skeptiker av killar numera tyvärr, så ibland oroar jag mig att osäkerheten bara är en fasad för att lura mig, har även märkt av att han har stort utseende bekräftelse behov av tjejer.Vilket oroar mig då jag har lite bekräftelse behov av att vara tillräckligt, duglig och inte för "förstörd" av mina erfarenheter.

Dock är det lite för tidigt att börja ifrågasätta just det, inte så allvarligt beteenden, men om det fortsätter när han blivit säkrare i oss kmr jag se det som ett problem.
          Men vi ser väll hur långt vi kommer han å jag men det är första gången på länge det bara känns så naturligt lättsamt och rätt, men det dyker ju givetvis upp saker medan vi lär känna varandra mer, så ja vi ser väll vad som händer

Comment

Jo, flera varningstecken finns där. Men kan ju delvis komma ur osäkerhet och dåliga tidigare erfarenheter. Men är bra du ändå är lite på vakt. För du vet hur det är, lätt att dras in i någon annans sjuka tankevärld. Vi blir helt upptagna med att försöka "övertyga" den andra att vi är "bra" utifrån den personens normer. Och lätt vi upptäcker det så sent att vi känslomässigt känner oss bundna och därför accepterar att behandlas som vi inte borde. Ursäktar partners oacceptabla beteende. Och blir svårt göra slut.

Men vi får som sagt hoppas att det bottnar i hans egen osäkerhet och inte i unkna värderingar. Och att han mognar. Men var rädd om dig.

Comment

Ja nu verkar det inte bättre än att han smått ignorerar(?) tar avstånd(?), är aktiv på dejting sajt.. och ja, jag får ingen kontakt med han..
              känner mig lagomt irriterad, frustrerad, lurad, utnyttjad..
              jag är inte intresserad av att springa efter någon som inte är mer intresserad än så..
              hör han av sig nu och försöker låtsas som ingenting får jag väll ta å gå rakt på sak, orkar inte med sånt här, alt skriver jag till han för rätt söm det är kanske han inte ens hör av sig och då kan han väl iaf få veta att jag inte är tappad bakom flötet iaf å inte är intresserad av han längre.. typ..
              jäkla skit, trodde först han bara tog de lugnt m kontakten för han visst jag skulle vara upptagen på kurs i två dagar med nya arbetsplatsen, men de blev bara tystare å tystare, förutom ovannämnda konversation då..

Jag kanske är snabb på att hugga av, men de är lite för mkt varningssignaler och jag tappar lusten helt då jag trodde vi båda gått in för å testa detta helhjärtat inte halvdant då han verkat orolig så många ggr över att jag ser andra killar samtidigt så är det han som är på en dejtingsajt..

Comment

Så ledsen… nej detta var nog inte prinsen….

Jag vet inte hur gamla ni är.. men orolig över att du ser andra killar?! Antingen väldigt omoget eller så kanske ett underliggande kontrollbehov han försökt dölja. Hans "osäkerhet" kan ha varit att han fiskat efter dina reaktioner….

Comment

Näe de var nog inte det.. och jo nu när du säger fiskat efer reaktioner så känns de nog faktiskt som att de kan ha varit precis det han gjorde sett ur ett annat perspektiv när man sett denna sida av honom..

Jag är 24 och han 27, förväntade mig faktisk aningens mognare beteende..

Comment

Working...
                  X