Mina föräldrar skiljde sig när jag var 9 år. Från det så bodde jag hos pappa på helgerna. Hade en vän som jag umgicks med då. Vi satt oftast hemma hos oss.. och ofta när hon var där, så ville min pappa att vi skulle se på porrfilm ihop. Inte så att han frågade, utan han satte helt enkelt på det, och ville att vi skulle se. Jag minns hur jag satt och skämdes och inte vågade säga ifrån.. jag och min kompis pratade aldrig om det. Minns att pappa sa någon gång att vi inte fick säga det här till någon, för isåfall kunde han åka i fängelse.
Hur vanligt är detta? Vad klassas det som…. Hur kan detta ha påverkat mig, kan det vara en del till att jag är deprimerad idag? Och isåfall hur bearbetar man det? Jag träffar en psykolog, har precis börjat.. men jag tror aldrig i mitt liv att jag skulle våga nämna det här för honom, mest för att jag inte skulle kunna säga orden högt över huvudtaget… det tog nog med kraft att bara skriva ner det. Det är väl skammen antar jag, trots att det egentligen inte är mitt fel..?
Tacksam för svar…
Hur vanligt är detta? Vad klassas det som…. Hur kan detta ha påverkat mig, kan det vara en del till att jag är deprimerad idag? Och isåfall hur bearbetar man det? Jag träffar en psykolog, har precis börjat.. men jag tror aldrig i mitt liv att jag skulle våga nämna det här för honom, mest för att jag inte skulle kunna säga orden högt över huvudtaget… det tog nog med kraft att bara skriva ner det. Det är väl skammen antar jag, trots att det egentligen inte är mitt fel..?
Tacksam för svar…
Comment