Announcement

Collapse
No announcement yet.

Idag väcktes emotionellt sår från knivsituation upp.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Idag väcktes emotionellt sår från knivsituation upp.

Min far blev nedputtad i ett dike och en liten tonåring satte sig gränsle på honom och viftade med en kniv vid hans bröst och krävde hans plånbok. Idag var det rättegång och personen blev dömd att böta 15 000 kr till min far.

Detta väckte upp minne på när en liknande sak hände mig. Jag tömde min brevlåda på lappkärrsberget, i ett trapphus. För några år sedan. Hörde vagt en kvinna som sa "hjälp". Tänkte att det kom från våningen ovan. Tog några raska steg och såg en våning upp en ynling som höll en ung kvinna bakifrån. Han hade en kartongskärare med utfällt rakblad i ena handen, ganska nära kvinnans hals. Jag försökte få honom att gå därifrån, så jag ställde mig i normal, avslappnad position utan att spänna en muskel och gjorde tecken med händerna att det är lugnt. Han blev lugn, släppte henne och skulle därifrån. Han skulle passera mig. Trapphuset var smalt. Jag spände inte en muskel så att han inte skulle känna sig hotad. Avslappnad med armarna hängande medan han höll rakbladet 30 cm från min mage gick han förbi mig. När han försvann förbi kröken i trapphuset sa han något om att "döda er".
    Jag kände idag att det var läskigt att stå utan att skydda mig mot någon som höll en kniv mot min mage. Kände även vid "min" rättegången, men inte specifikt att det var så nära min mage.
    Han åkte fast samma kväll. Efter att han antastat tonårskvinnor några år senare blev det rättegång och jag fick 5000 kr. Kvinnan i trapphuset gick omkring med baseballträ i villan hon var inneboende i under påföljande 2 åren.

Skriver detta i tre syften:
    Skönt att skriva av mig.
    Skönt om någon vänlig människa läser det.
    Skönt om någon vänllig människa skriver något vänligt.

usch, inser hur jobbigt

Comment

Modigt gjort av dig, om det finns ett liv efter detta så kommer du bli belönad!!

Tyvär är detta verkligeheten, många skulle bara välja att blunda för dåt sådant, du får en Medal Of Honor av mig.

Comment

Tack Insight : )

Comment

Ja det var modigt av dig och inte konstigt att det kom över dig vid din fars rättegång. Hjärnan glömmer aldrig men man kan.lära sig hantera det så man inte behöver må dåligt av det. Har du pratat om det med någon proffesionell?

Comment

Wow hoppas jag är lika cool som du var om jag någonsin hamnar i en likadan situation. Civilkurage ftw!

Comment

Working...
            X