Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Vad är bäst för mej i världen med min ADHD?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är bäst för mej i världen med min ADHD?

Jag har ADHD som diagnos! Har googlat lite lätt om råd till oss med ADHD och där står det en mall utifrån alla med ADHD måste lära sig igenom med många upprepningar så man hjärntvättar sig själv för att kunna leva upp till den här mallen som samhället vill att man ska leva upp till! Och det jag läste som man ska leva upp till är omöjligt att leva upp till iaf för mej! Det talades om även där jag läste att såhär lyckas man bli framgångsrik om du lever efter en mall som gäller alla! Helt sjukt! Pedagogiska människorna och psykologerna säger dom finns för människans bästa intresse och det är att man ska förändra hela sitt liv och vilka man är efter en bara en simpel jävla mall som ska gälla alla för att man ska bli så kallad lyckad i samhället och inte alltså med raka ord ett problem bara för att man är sig själv och allt det innebär!

Om dessa pedagogiska människorna och psykologerna brydde sig verkligen om oss så skulle väl dom supporta vår rätt att vara vilka vi är och få friheten att leva det livet man vill utan få extrem motstånd!

Den här mallen kanske passar vissa och utan dom ens tänkt på det så bra att det finns support för deras frihet att få va vilka dom är och leva med dessa strukturer!

Nej jag vill ha ett öppet samhälle med lite fan kärlek och lite jävla respekt att vi är olika som vi är och vill olika saker i livet och det borde va en frihet som gäller alla inte bara dom som vill leva efter mallen så länge den inte utgör en fara eller andra bekymmer som inte har nåt att göra i ett öppet samhället utan bakslag för öppenheten säger juh sig självt!

Jag tänker fan inte mata in min hjärna av nästan tvångsmässiga upprepningar jag klarar mej mycket bättre utan det!
    Last edited by Lourdes; 2017-10-05, 05:30.

Har själv ADD, så är inte hyper men resterande är ju samma. När jag ibland glömde bort att jag inte är som alla andra brukade mitt ex dra jämförelse med en sån där barnleksak med former de ska pressa i rätt hål, att jag var en triangel som försökte pressa mig in i fyrkants hålet. Vi är inte som andra och ska aldrig jämföra oss med andra, det tror jag leder till stor psykisk ohälsa, vi lär bli utbrända för samhället är inte anpassat för oss och det tar otroligt mycket på krafterna att göra många saker som hör vardagen till och som andra inte ens reflekterar över skulle kunna vara svårt, som tex passa en tid, planera osv. Önskar jag hade ett bra svar på hur en kan hantera det själv. Tar du nån medicin? Det funkar ju väldigt bra på många är själv skeptisk då det är massa skit i och har en hel del biverkningar, fick sist blåsvarta fingrar av medicinering vilket var rett obehagligt. AdHD-center finns ju kolla runt på hemsidan! En sak som ibland glöms bort är bra för personer med ADHD/ADD är fysisk träning, det sägs underlätta väldigt mycket

Comment

Och just det! Kosten är svinviktig! Om en minskar ner på socker och helt med gluten verkar ha hjälpt många

Comment

Jo det är sant människor ska vara så effektiva med sina planer och mål så dom rusar fram utan ens stanna upp! Det skulle aldrig jag klara faktiskt som du sa man skulle bränna ut sig!

Nej tar inga mediciner tror inte på det i längden! Jag försöker hålla mej drogren som möjligt men ibland misslyckas jag då och då!

Ja jag promenerar varje dag nästan och mår bra av det både psykiskt och fysiskt!

Ja jag äter inga kolhydrater just nu utan äter enligt lchf och jag mår bra just nu så jag vet inte om det beror på det!

Comment

Det bästa för dig är nog att vara precis som DU vill vara! Skit i mallar, de försöker bara trycka in alla i ett fack där "de flesta människorna ingår". Jag tror på att du vet vad som funkar bäst för dig, gör det du känner för och låt ingen trycka ner dig! Hoppas du får en fin dag!

Comment

Working...
          X