Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trigger warning! Är hon oskyldigt anklagad för pedofeli? :S

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trigger warning! Är hon oskyldigt anklagad för pedofeli? :S

Jag var medlem här på terapisnack för massa år och det var en ung tjej som jag kan inte glömma det var det mest konstiga och invecklade jag stött på men iaf att den här unga tjejen trodde att omgivingen runt henne snacka skit om henne att hon var pedofil och hon sa att hon blev oskyldigt anklagad och kunde inte förstå varför hon blev anklagad till detta! Då frågade jag henne om hon var det och hon blev jätteknäckt och ledsen och skrev hon skulle begå självmordl! Då blev en hel del människor här på terapisnack arga på mej och sa ifrån att hon var oskyldig och att hon var inbillningssjuk att hennes omgivingen trodde inte alls sånt om henne!

Då tänker jag om man inbillar sig sånt att folk tror såna saker hur troligt är det att man inte är pedofil?

Det är samma sak som med andra människor som är bedragare dom säger " det här är inte en blåsning du kan lita på mej" men egentligen kan man inte lita på dom över huvud taget

Men egentligen tyckte jag synd om den här ungq tjejen tillslut för hon gav intrycket att hon ville ingen illa utan att hon ville ha hälp att ta sig ur den här situarionen hon var i livet sedan har jag alltid tyckt synd om desperata människor och försökt finnas där som hjälp men jag kunde inte hjälpa den här unga tjejen för jag förstod inte hennes problem!

Så jag funderade på problemet egentligen var och sedan tänkte som jag tänkte först att hon kanske inte inbillar sig utan att det var sant! Sedan länge har jag vetat att är det många som säger samma sak så stämmer det ryktet oftast och nyligen häromdan bara läste jag forskning att det är så! Som ett svenskt ordspråk ingen rök utan eld!

Sedan har jag även hört att en man blev oskyldigt anklagad för pedofeli och dessutom mördad för detta.... Så tänker man blev hon oskyldigt anklagad av hennes omgivning och när hon sökte här råd och hjälp så gav jag oxå henne kalla handen men det var för att om hon är nojjig för detta varför är hon detta om hon inte är skyldig?

Så är det samhället som har gått så långt att man skiter i vem som är oskyldig eller inte bara man har en syndabock? Eller som vissa medlemmar här sa för massa år sen sa att hon var bara inbillningssjuk för dom kände igen sig i henne och visste vad egentligen handlade om denna unga tjejen?

Varför jag undrar är jag vill reda ut vilket det var nu med er människor som förstår det här för jag fattar ingenting vad det handla om dessutom blev så många arga på mej för att jag inte förstod att hon inte var det så blev jag illa berörd och förvånad över detta som jag har aldrig stött på tidigare för jag vill idag verkligen förstå vilket jag var inte redo då för man blev väldigt chockad och illa berörd men idag jag kan inte låta bli undra vad det handlade om och inte handla om....

Nu vet jag inte vad för tråd du pratar om och det spelar ingen roll. Mitt råd är att släpp det där nu.

Du kommer aldrig att få den bekräftelse eller ursäkt eller vetskap du är ute efter. Detta är ett anonymt forum. Du kan utgå ifrån att du inte vet någonting.

Sedan är Terapisnack ett "snällt forum" där de flesta väljer att utgå ifrån att den som skriver ger en riktig bild. Det betyder inte att det är sanningen utan är en utgångspunkt.

Jag kan ta ett exempel. Om någon kommer in i forumet och skriver att hennes kille varit otrogen, ljugit och på alla sätt svikit så får ofta den personen stöd och råd hur hon ska handla.

Om sedan hennes kille skapar en egen tråd i forumet där berättar att hans tjej ständigt anklagar honom för otrohet, ställer till med bråk hela tiden för hon påstår han ljuger, så får ofta den personen stöd och råd hur han ska handla.

Vad är sant eller inte? Vi vet inte. Händer det att båda faktiskt har rätt? Ja det händer, olika vinklar på samma sak. Gynnar det någon att någon spekulerar i hennes tråd att hon ljuger? Nej, det gynnar ingen. Gynnar det någon om någon spekulerar i hans tråd att han ljuger? Nej det gynnar ingen.

Visst kan man försiktigt fråga saker för att kanske nyansera en bild och samla mer information om vad som hänt. Om det gynnar trådskaparen som kanske hamnat väldigt fel i sitt tänkande, och skulle må bättre om bröt de tankarna.

Ledsen att du upplevde dig påhoppad och att du upplevde att medlemmar var arga på dig. Om de var det så handlade det troligen om att det du skrev upplevdes som fel tid och fel plats. Att det viktiga var att ge stöd, inte att ifrågasätta vad som var sant eller inte.

Som sagt, mitt råd är att du släpper det där nu. Ingen går omkring och tänker illa om dig, det var en incident i ett öppet forum. Sådant händer.

Om man vill diskutera mer kritiskt och ställa frågor som kan uppfattas som sårande så finns det andra forum där det är mer accepterat. Visst kan vissa tycka Terapisnack är mesigt och att då "sanningen" kanske inte kommer fram. Men jag tycker inte det är det viktigaste här, utan det viktigaste är att hjälpa andra. Utifrån det de upplever.

Comment

Jag förstår vad du menar! Och jag är medveten om att det är känsligt ämne att diskutera! Men det var inte bara hon utan flera i tråden som nämnde att dom trodde att dom oxå blivit oskyldigt anklagade för sedan säga att det var hon som startade tråden inbillade att det hade ingenting med verkligheten att göra då tänker jag att det var rätt många flera stycken och jag blev chockad och illa berörd som sagt för det är ett känsligt ämne! Men frågan dyker ändå upp hur egentligen det ligger till när jag har smält det!

Sedan tror jag på den öppna dialogen där man söker för sina frågor svar man får i ett forum där det alltid mer eller mindre faktiskt diskuteras känsliga ämnen! Så jag tror inte på att tystas ned utan jag tror på den öppna dialogen och inte monologer och särskilt massa rader i en monolog som ett inlägg för att tysta någon!

Det är så diktaturer gör tystar folket och tvekar inte använda våld för att sätta skräck i människor som många gånger gör dom att det kommer ej finnas inget motstånd när dom trycks ned!

Och det finns säkert andra här kanske som vill säga vad dom tänker och känner om det här! Jag är iaf villig att ge det ett ärligt skott!

Comment

Working...
      X