Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meningen med livet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Som man på 50 och arbetslös o singel kan livet verka meningslöst.Jag har ju ingen uppgift att fylla i det här livet.Kvinnor är helt ointresserade av mig,likaså arbetsgivare.Jag verkar ha gjort mitt.

Comment

😥

Last edited by Krevera; 2016-05-05, 23:44.

Comment

Hej!

Sitter här med lite ågren. Nyskild, håller på att flytta till egen lägenhet. Jag trivs bra i lägenheten och mår bra när jag är där. Men ibland som nu, när jag är i huset jag ska lämna, mår jag dåligt. Trots att skilsmässan var mitt initiativ. Ensamheten skrämmer. Hur kan jag välja att leva ensam??? Då påminner jag mig om att jag flyttar från ensamheten. Jag har levt alltför många år med en man som bundit upp mig till sig och ändå har jag känt mig ensam i äktenskapet. Efter närmare 30 år med tajt familjeliv (båda barnen utflugna) har jag knappt inget socialt liv kvar. Att leva i en relation, är i sig ingen garanti för att slippa känna sig ensam.

Hur fyller du dina dagar? Träffar du folk i några andra sammanhang och får uppleva gemenskap?
        Samtidigt handlar väl dina tankar om något djupare än ensamhet? Du vill ha en uppgift att fylla.

Comment

Hej!
          Tråkigt att höra ni separerat.Kanske du ändå känner att det var det enda rätta? Det låter som du har arbete annars får du rätta mig.Själv är jag singel sedan många år och har bara kortare förhållanden bakom mig så jag är nog inte rätt person att råda dig i din situation.Jag kan bara önska att du och dina barn hittar erat sätt att leva lyckliga.
          Själv är jag arbetslös och träffar väl inte så många.Såklart saknar jag närhet och nogon att kunna prata med men är ändå lite osäker på att binda mig med någon.Kanske det är som är en del av mitt problem i sökandet efter kärleken.

Comment

Hej!

Ja, separationen är det enda rätta. Tror att det är det bästa för oss båda. Nästan lite komiskt att du tror att jag har arbete. Jag har permanent sjukersättning sen 2014, efter att ha halkat runt på arbetsmarknaden hela mitt vuxna liv. Funkade inte med att jobba pga panikångest bl a. Så det har varit många perioder av arbetslöshet. Jag menade inte att be dig om råd, snarare tala om att du inte är ensam om att känna dig ensam.

Vet du varför du är osäker på att binda dig vid någon?

Som barn blev jag känslomässigt övergiven av mina föräldrar, de försvann in i sorgen efter mitt enda syskon som dog. Jag kunde inte hantera ensamheten, skaffade pojkvän för tidigt och gifte mig sen med honom. Idag undrar jag hur mycket det var en flykt bort från den ensamhet jag växte upp med, som höll på att knäcka mig. Istället för att möta ensamheten då, får jag göra det nu i o m skilsmässan. Tufft ibland men har gott hopp om att klara av det. Mitt ex lät mig inte komma honom känslomässigt nära. Jag längtar efter att sitta och mysa och prata. Tror att det är en viktig del av livet.

Comment

Meningen med livet?.. Enkelt! Vara en tillvaroturist.. Våga se, men också känna.. Och därefter skapa sig självbestämmanderätten över alla riktningar och göra aktiva gemensamma val i livet med dem man älskar, samt dom få vänner man bär med sig... Själva strävan kring FRIHETEN som alla ändå gillar är väldigt sunt för det kreativa inom sig.. Tror man måste bryta mönster så man inte stänger ner, begränsar sinnena och till slut inte ser skogen för alla träd... Svårt idag med den växande apatin och rädslan folk samlar på sig när dom sätter sig i fasta anställningar, dyra huslån, prylar så man bara är ett verktyg åt alla sina verktyg numer i strävan efter bekvämlighet istället för enkelhet.. Hehe.. Man kan väl svamla 😊

Comment

Meningen med livet är att du lever ! Haha, för mig är det en självklarhet. Det finns bara du och ditt perspektiv ✌😉 hoppas någon förstår vad jag mena😎 älskar er alla 💙💙💙

Comment

Meningen med livet kan se väldigt olika ut, gör det du vill det är meningen med livet. Du ska inte göra sånt andra tycker är viktigt utan gör sådant som du vill och som du mår bra av om det är sitta i en stuga i någon skog utan el och färga garn mm så gör det. Vill du resa/se världen gör det. Gör det du tycker om och mår bra av inte det andra tycker du ska göra.

Comment

Working...
                  X