Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meningen med livet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meningen med livet

Ensam..ensam..

Som mig då

Comment

Det finns nog många som känner så.
      What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Ja tyvärr så är det många människor som känner sig ensamma. Även jag har kännt så och kan ibland känna.

Comment

Ensamhet känsla samt lidande kommer vi aldrig bort ifrån...

Comment

Livet är vad man gör den till .
            What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Ja. Och ja.
              Jag känner mig också ofta ensam.
              Pga att jag ofta kan sakna att dela, eller snarare disskutera tankar med någon annan.

Jag vet inte hur det blev såhär. Eller det vet jag nog. Jag blir lätt dränerad av socialt umgänge. Har problem med känslor, dvs svårt att identifiera dem mm. Lättsårad.
              Meningen med livet är jobbigt att tänka på när man inte mår bra. En del säger att lyckan är meningen. Jag vet inte. Jag tror att uttrycket "vägen är målet" är rätt nära. Kanske. Näe , nu slutar jag skriva. Blir ju knasigt det här..

Comment

Vet hur det känns

Comment

Vissa vill lura sig själva, så fort det tar imot så vips en ny!Det är att leva tycker de.
                  Ensamhet är tråkigt en värre kan det kännas om bägge bor under samma tak.Men lever i var sitt hörn.Det kan kännas värre en att bo helt själv.

Comment

Månen78. Du beskriver hur jag ofta känner mig. Jag har själv svårt att uttrycka det verbalt. Jobbigt.

Comment

"Meningen med livet"...?

Tjaa, inte är det att vara och känna sig alltigenom ensam i alla fall

Snarare så är det väl tillhörighet, samhörighet, attraktion, intimitet, lojalitet, trygghet, tillit och hängivenhet. Eller vad tycker ni andra?

Comment

ja vad är meningen med livet.....

Comment

Alla har nog sin egen mening med sina liv. Inte helt omöjligt att denna meningen med livet förändras över tid beroende på hur planerna utvecklar sig.

Comment

Originally posted by Avances View Post
                            Alla har nog sin egen mening med sina liv. Inte helt omöjligt att denna meningen med livet förändras över tid beroende på hur planerna utvecklar sig.
                            Så klokt och självklart skrivet

Inte helt omöjligt att "meningen med livet" även påverkas av vad vi i stunden har tillgång till i våra liv (och kanske därmed riskerar att ta mer eller mindre för givet), eller ännu mer av vad vi av olika anledningar saknar svårt i vårt liv.

Comment

Ja om jag endå vore klok jag skriver ju bara utan påtvingade ord!Sedan så kanske jag inte skrev vad ''meningen med livet'' är för mig..idag ska jag köpa ett halvt kilo godis det är en del av livet!
                              Meningen med livet låter så STORT.

Comment

Working...
                              X