Announcement

Collapse
No announcement yet.

En God Jul önskar jag dig du vackra själ...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En God Jul önskar jag dig du vackra själ...

En God Jul, till dig, du vackra själ som är så rädd att om du visar vem du är, så kommer människor vända dig ryggen. Önskar dig att du snart ska få känna den där underbara känslan av att de finns där, oavsett vad, att du betyder så mycket, har en plats.

Önskar dig en God Jul, du vackra själ vars rädsla för döden är större än dina kloka och fina tankar. Jag önskar dig att mörkret skingras, och att du får det liv som borde vara ditt, en ro som jag tror du knappt kan minnas hur det kändes.

God Jul säger jag till dig, du vackra själ, som trots en obeskrivlig smärta alltid har ett lyssnande öra för en annan behövande medmänniska. Jag önskar att du snart kan se hur vacker du är, både innuti och utanpå.

Också dig önskar jag en God Jul, du vackra själ, vars smärta sätter sig i kroppen även utan tankar, håller dig fången och plågad. Hoppas att du ska besegra de demoner som håller dig fast, eller i alla fall ha övertaget, så att du kan känna dig fri.

Och kan inte glömma att önska dig God Jul, du vackra själ, där de som skulle skyddat dig mot världens ondska, är de som skändat din kropp och svikit på ett sätt som få kan föreställa sig. Hoppas att du finner de där som du kan lita på, och att du med andra formar en familj som aldrig aldrig skulle svika.

Självklart vill jag också önska en God Jul till dig, vackra själ, som tvingas göra så svåra val, där valen är mellan pest eller kolera. Önskar att du kan förlåta dig själv, att du ska se att det val du gör är det rätta, ingen annan hade kunnat göra valen bättre eller mer "rätt". Kom ihåg att "desperate times call for desperate measures".

En God Jul bland dina kära önskar jag dig vackra själ, vars enda misstag var att älska någon, och inte förrän för sent upptäckte att bakom fasaden dolde sig ren skär ondska, vars enda mål var att härska över dig. Om du fortfarande är kvar i dens grepp så önskar jag dig den där kraften att bryta upp staketet, åla ut, och springa för livet. Om du är ur det men plågas av minnena, så önskar jag att du hittar en egen röst och en annans öra, som gör att du kan hantera minnena som en skugga från förr, men inte ditt liv nu.

En speciellt God Jul önskar jag du vackra själ, som inte vågar se hur fin du egentligen är, som tror att alla andra är bättre. Önskar du kunde se vad vi andra ser, hur du glittrar av inre och yttre skönhet, hur de som får vara din vän kan skratta sig lyckliga.

En God Jul önskar jag dig vackra själ som har en tom telefonbok, eller som är ensam i själen. Önskar att det nya året kommer att bryta den ensamheten, att du får känna den där känslan att vara en del av något, så som saker borde vara.

Och en God Jul önskar jag dig, vackra själ, som hamnat utanför den trygghet som våra gemensamma pengar skulle ge, när någon faller och har det svårt. Önskar att regler och lagar ändras så att den ekonomiska tryggheten kommer tillbaka, så att har en sak mindre att bekymra dig över, och kanske kanske orka lösa några av de andra sakerna som hindrar i livet.

Alla vackra själar med brustna hjärtan önskar jag en riktigt God Jul, och att bitterheten inte ska hindra att någonstans på den framtida färden stöta ihop med den där andra vackra själen, som verkligen vågar säga "jag vill", och som när ser på dig suckar av lycka att få vara i just ditt liv, vara den som är dig närmast.

Och så önskar jag så klar fred på jorden och sådär Wink

Mycket fint skrivet!

God Jul alla vackra själar.

Comment

Vad fint skrivet Knet )

Önska att alla kunde få en sådan julafton som jag kommer få, mat, glädje, gemenskap mm. Men tyvärr finns det de som av olika själ inte kommer få det.**Mina tankar går till er idag

Kram och God Jul önskar Fenix the bird

Comment

Det var den vackraste julhälsning jag läst..

Comment

Det var jättefint, härlig läsning såhär på julaftonsnatten =)

Comment

Underbar läsning! God fortsättning Knet!

Comment

Working...
            X