Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ekonomiskt missbruk - självmord

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ekonomiskt missbruk - självmord

Sen tonåren har jag inte kunnat hantera pengar. Senare i livet har det blivit ännu värre. Två olyckliga äktenskap där jag har för istället ta itu med det börjat strula med kontokort och räkningar och smusslat med post osv, Jag har alltid lyckats lösa problemen i sista minuten dock. Mycket emotionellt bagage och traumatiska händelser har aldrig bearbetats. Träffade mannen i mitt liv 2013 dock fick alla mina 3 barn problem och jag fick diagnos hudcancer. Jag började missbruka lån och krediter igen och har även lånat 150 000 kr av min dementa svärmor som jag älskar. Smussel med pengar, krediter, lån och posten. Jag är älskad, omtyckt, jobbar hårt och tar hand om och hjälper folk.Varför gör jag så här? Orkar inte mer. Jag måste berätta sanningen nu eftersom jag denna gång inte kan lösa det.....och eftersom ingen kommer förstå eller förlåta ser jag ingen anledning till att leva längre. Varför har jag satt mig i detta kaos? Är ingen spelare, alkoholist eller så. Konflikträdd...
    Orkar inte mer...
    Last edited by form1900; 2016-12-18, 22:43.

Folk kan förlåta mycket och har man dessutom varit rakryggad och själv berättat hur det ligger till och tar ansvar för det man gjort visar det på att man är villig på att förändras och är berdd att jobba på sitt problem. Sånt brukar uppskattas av folk viss de blir säkert till en början ledsna, arga mm men låt det få sjukna in lite hos dom. Varför du gjort det du gjort borde du reda ut med en terapeut. Så mitt råd är att sök hjälp. Du skriver du har mycket emotionellt bagage och traumatiska händelser som är obearbettat och där har du nog svaret på din fråga. När man inte får bearbetat saker så sätter det spår och man skapar sig föreställningar mm utifrån det som hänt om man inte får prata ut om det så kan det tex leda till inte kunna hantera pengar tex, vissa börjar missbruka, andra stänger bara av allt och kan tex inte visa känslor el förstå att andra har känslor. Kan förstå att det just nu känns helt hopplöst och mörkt men ge inte upp sök hjälp. Ang det ekonomiska så kan du vända dig till din kommun i varje kommun ska det finnas en som jobbar med skulder mm (tror det heter skuld och budgetrådgivning) som hjälper folk reda upp allt, hjälper till få en samlad bild av alla skulder, hjälp till få en fungerande budget, hjälper en med kanske avskriva räntorna mm. Där får man dessutom vara helt anonym, de gör ingenting som du själv inte vill de är där enbart för din skull. Var på studiebesök där nyss och tro mig de har stött på det mesta allt från värsta spelmissbrukare som kört allt i botten till de som bara vill ha lite råd om hur man tex gör upp en fungerande budget. Så vänd dig även dit så du får stöttning i det ekonomiska ochså. Allt känns alltid lite lättare om man har någon att bolla med

Comment

Tack - fick mig att fundera och efter nyår kommer jag ha all fakta ihopsamlad och avslöja allt - vad det än kan innebära. Även om jag åker i fängelse - spelar ingen roll.

Comment

Working...
      X