Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klockan på forumet?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klockan på forumet?

Hur kommer det sig att det inte går att få detta forums klocka (tid för postade inlägg, svar, inloggningar etc.) att visa rätt svensk tid? Som det är nu så släpar tiden efter med två timmar. Eller är detta någon inställningsgrej som jag aldrig har begripit mig på och som gör att det bara är jag som ser klockan på forumet som 06.00 nu när den är 08.00?

Jag ser också tiden fel precis som du.
    Min klocka är 8.22 nu och här visas 6.22

Comment

Den är inställd på vissa korrekt tid dvs 11.21 men av någon anledning visar den 09.21. Trodde det var fixat men tydligen inte. Kan inte lova något men ska försöka hinna kolla på detta i veckan.

Admin

Comment

Tror jag löst det ska göra detta inlägg nu och se om rätt tid står sen.

Comment

Nu visas det rätt tid för mig. Gör så här för få rätt tid:

Man får själv välja rätt tidzon i

Klicka på ditt användarnamn högst upp till höger, välj My Profile.

Under din bild till vänster står det Edit Settings klicka där, välj Account. Scrolla ner till Date & time options där ska du välja (GMT+1 +hour) Brussel, Copenhagen, Madrid, Paris.

​Glöm inte klicka på Save changes längst ned på sidan

Glömde man måste även ändra inställningen på DST Correction den finner du precis under tidinställningarna, inställningen ska stå på Automatically detect DST settings

Comment

Gör en test.
            Funkar för mig nu med.

Comment

Nu har jag testat din variant Admin och det funkar förvisso.... m e n bara om jag är inloggad. Läser jag oinloggadså är klockan fortfarande fel, fast inte med två timmar den här gången, utan med en timmes eftersläpning.

Nog måste väl ett så här pass stort forum kunna fixa så att klockan visar aktuell svensk tid och dessutom lika för alla besökare inom detta land, oavsett eventuell inloggning eller personliga inställningar. Det kan väl ändå inte vara rocket science

Comment

Nä det är säkert inte rocket science för den som kan. Jag får tyvärr sitta och goggla fram svar och testa mig fram. Vår tekniker har tyvärr fullt upp och anser att tidsproblem inte är akut. Troligtvis är det så att servern som sidan ligger på inte är korrekt inställd när det gäller tid och då spelar det ingen roll vad jag gör för inställningar på forumet, och jag har inte access till servern så kan tyvärr inte kolla upp om problemet ligger där. Så just nu finns det inget mer jag kan göra i denna sak. Tyvärr är det så att forumet drivs ideelt och kostar oss bara pengar så vi har inte möjlighet just nu att ta in någon och få detta problem löst. Utan får avvakta tills teknikern har möjlighet.

Comment

Okej, tack för svaret

Vill bara förtydliga att jag i min enfald såklart utgick jag från att det här måste vara en självklar teknikerfråga, inte någon uppgift för forumets administratör att slösa med sin tid på att tvingas sitta och försöka googla sig fram till
                  Last edited by RoughTimes; 2016-07-14, 12:02.

Comment

Working...
                  X