Announcement

Collapse
No announcement yet.

Att vara anonym

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Att vara anonym

Det som förvånade mig lite var att man kan se alla inlägg som görs här utan att vara inloggad eller medlem. Jag gick in på Terapisnack bara för att kolla om man kan läsa mina inlägg utan att behöva logga in, vilket man kan. Man kan heller inte välja att radera inlägg, utan måste sudda ut allting som man har skrivit och sedan spara. Det är ändå känsliga ämnen som tas upp och tycker bara att de som är medlemmar ska kunna se dessa inlägg.

Det viktiga är kanske att vara tydligare när någon registrerar sig som medlem att det fungerar så, så ingen känner sig vilseledd. För om vet om att alla kan läsa så kanske skriver på lite annat sätt. Då välja hur anonym medlemmen vill vara i hur skriver texten.

Fördelen med att forumet är öppet är att om någon som har ett problem och söker i en sökmotor som Google eller Bing så hittar de hit. Så på ett sätt är Terapisnack en gigantisk databas över människors erfarenheter och råd som kommer enormt många fler till godo än de som är medlemmar. Många som känner de fått hjälp kanske inte ens registrerar sig utan läser andras trådar som startats av de med liknande problem.

Jag kan inte veta hur många det är men flera har just skrivit att de hittade till Terapisnack när de sökte på sökord runt deras problem. Så jag förmodar att nyttan med Terapisnack och antalet läsare skulle minska drastiskt om forumet blev slutet.

Om du letar runt lite så fungerar de flesta svenska forumen likadant. Det är få som kräver inloggning för att läsa, dock så krävs inloggning för att skriva.

Så är väl som vanligt för eller nackdelar. Några känner sig obekväma med att det de skriver finns kvar för evigt och att alla kan läsa. Många som känner att de fått stöd och hjälp av Terapisnack hade aldrig hittat hit om inte forumet varit öppet för att läsa.

Comment

Working...
    X