Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktiv chatt?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aktiv chatt?

Hej, jag undrar hur många som brukar vara i chatten? Jag har suttit i flera timmar i chatten nu men bara en har kommit in som jag missade för att jag tog en tupplur.

Som du vet dras chatten med tekniska problem, det syns inte vilka som är där.

Nu har jag inte varit aktiv där på rätt länge, men de få gånger jag gått in så även om funnits de "där" så verkar de se TV, lyssna på musik eller annat. Ha chatten som lite i bakgrunden. För om väl blev en konversation så stannade den rätt snart.

Eller så är jag ointressant att chatta med, kan ju vara så

Men... något jag lärde mig när drev min egen Terapisnack-chatt under en period var att för att det ska fungera med en chatt så måste man uppnå en kritisk massa. Om chatten kommer av sig så blir det så att många tittar in, ser att ingen där, och lämnar igen. Så det blir inga inne att chatta med.

Lösningen är att inte ge sig. "Hänga" där (sätt på så du hör om någon skriver något) och om en eller flera envist hänger där under någon vecka, så kommer de som "tittar in" se att chatten är aktiv och då stanna kvar.

Kan ha fel, men är min erfarenhet. Dels min egen chatt men också när var trögt med den nya så hängde jag och några där trots var rätt tyst och ensamt. Fler och fler hängde på och med tiden så blev den väldigt aktiv. Tror den kom av sig på grund av de tekniska problemen.

Comment

Det borde skrivas en text inne på chatten om dess buggar. Dvs att online lista finns inte så det kan finnas folk inloggade men det står ändå att det är tomt. om ni syns i listan så syns det för alla syns ni inte får man skrive ett litet hej mellan varven för att folk som loggar in (syns inte alltid när nån loggar in eller ut heller) ska se att ok här finns folk..

ps: hoppas chatten fixas på nåt vis snart. finns många som säkert vill skriva in real time.

Comment

Jag var inne i chatten precis men det verkar som om folk inte vill chatta, fanns ett par inne har jag för mig

Comment

Jag brukar va där ibland. Om ingen är där brukar jag va kvar och kolla in med jämna mellanrum. Men de flesta har väl inte tålamodet...tyvärr ....

Är folk vana med att den aldrig är igång, då bryr man sig kanske inte om att titta heller.

Och om det tekniska var bättre så är nog chansen större att fler skulle använda den också..

Comment

Jo de sant, det hade varit kul o faktiskt chatta med folk här inne.

Comment

Jag är oftast inne på natten, ibland på dagen. Ibland är det inte många där, men helt plötsligt är det flera. Så du har nog bara haft otur att det inte varit så många. För det händer ibland iaf

Comment

Jag är också oftast inne på natten..

Haha!xD Kom på när jag läste ditt inlägg Sweetdare att TRISS reklamslogan även passar bra för Ts chatt- Plötsligt händer det. !!

Comment

Det kommer komma en helt ny chatt, dock kan jag inte lova när. Vi har andra saker vi varit tvungna att ta tag i först som varit viktigare. Men chatten står helt klart med på vår to do list. Så försök ha lite tålamod med oss.

Admin

Comment

Haha! Ja så e det nog

Jag har tålamod admin, annars hade jag inte fortsatt gå in i chatten

Comment

Gå in och se om det finns nån att chatta med FOLK!!

Comment

Working...
                      X