Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag går under..

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag går under..

Hej!
    Jag vet inte vad som händer med mig. Jag känner mig knappt lycklig längre utan har för mesta delen för tiden en stor ångest klump över hjärtat. Livet känns meningslöst trots att jag vet vad jag vill göra i mitt liv men vägen dit känns bara så jobbig och nästan omöjlig. Egentligen är mitt liv bra, jag har världens bästa man, några få men dock riktigt bra vänner, en underbar familj och trivs med min utbildning (komvux) Tyvärr har jag väldigt svårt att dölja ångesten och tar ofta ut den över min man. Som ex nu har jag jullov och har suttit hemma de två första dagarna medan han varit på jobb och imorse bråkade vi då jag sa att jag var så trött att bara sitta här hemma och ha ångest. Jag skäms över det men jag tar ofta ut mitt mående över min man vilket resulterar i så mycket skuldkänslor och rädsla över att han ska lämna mig (jag har seperatiosångest) men när ångesten kommer tar den liksom över mig. Har också märkt att jag tar väldigt lätt åt mig och förstorar saker.

Snälla vad ska jag göra? Jag vill bara vara lycklig igen, känns glädje och inte sabba min och min mans relation.. det känns som jag går under i min ångest.

Jag känner mig också så otroligt rastlös. Kan aldrig ta det lugnt utan vill bara att de ska hända saker hela tiden. Detta resulterar i bråken med min man på morgonen när han ska jobba eller vara med vänner och jag ska sitta hemma.

Comment

Försök att styra upp några slags rutiner nu när du är julledig, så att du kommer ut lite, träffar folk och får dina ångesttankar distraherade. Att sitta sysslolös i sitt hem är inte hälsosamt. I alla fall inte för länge. För mycket tid att tänka o känna efter är inte bra i längden. (iaf inte enligt mina erfarenheter)

​Det där med att du inte känner lycka längre kanske har att göra med att det är vinter, mörkt och vi har korta dagar. Förr eller senare blir det bra igen ska du se, försök att inte känner efter så mycket bara.

Krya på dig och God jul!

Comment

Om du inte redan har gjort det så tycker jag att du ska söka hjälp. Så fort som möjligt. Om du inte redan har någon etablerad kontakt inom psykiatrin, så börja med att beställa tid på din vårdcentral.

Comment

Working...
        X