Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dejting

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dejting

Jag träffade en kille i början på sommaren. Tilläggas bör att jag i min senaste relation blivit utsatt för otrohet vilket tagit mig sju år att läka. Vi var på två dater och för första gången på sju år så fick jag känslor. Han reste sedan bort på jobb i en månad och vi har hörts varje dag. Väl tillbaka så gick vi på den bästa daten jag någonsin varit på. Vi bestämde oss för att ses dagen efter och det som händer då är att han säger att han blivit ordentligt sårad i sin tidigare relation som varat i sex år, att han inte vet om han är redo men att han vill ha en relation på sikt, att jag behöver ha tålamod. Sedan avslutar han daten tidigt med att säga att han ska möta upp sina kompisar, vilket han inte nämnt innan och att han fortfarande även använder Tinder, där vi också träffades. Väl hos vännen hör han av sig och kollar om jag är ok, om han sagt eller gjort något fel. Vilket jag hoppas betyder att han bryr sig. Eller bara har dåligt samvete..

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska jag ge honom tid eller bara glömma honom? Förstår att jag inte kan ha ensamrätt på honom efter fyra träffar men det gör ont ändå.

Ni har inte bara haft fyra träffar, ni har hörts varje dag under månaden han var bortrest. Dvs han borde veta om han vill utforska om ni två kan ha något bra.

Men det han säger kan vara sant och att boka träff med både dig och vännerna kan handla om att han har svårt säga nej. Kanske vänta och se vart det leder?

Alla relationer är en risk. En risk att bli sårad, en risk att bli avvisad, en risk att bli lurad. Du kan ge upp nu för att skydda dig så mycket som möjligt. Eller acceptera risken och fortsätta lite till innan du då eventuellt ger upp. Bara du vet hur mycket risk du är beredd att ta.

Kanske vänta lite till med att snart ta upp frågan om ni ska dejta "exklusivt", dvs inte utforska andra relationer samtidigt? Men samtidigt inte vänta för länge. Om han lärt känna dig och inte tycker du är helt fantastisk så borde han vara ointresserad av andra och då inte vara speciellt svårt att låta bli.

Men från andra trådar här på Terapisnack så har jag förstått att dejtingsidor och dejtingappar kan bli som ett beroende. Så även om egentligen är 100% på att bara utforska en relation så sitter vissa ändå där kikar och chattar. Och den andra "antar" att inte gör det och blir väldigt sårad. Och den som inte kunde sluta kika blir också en förlorare för menade inte alls att jaga andra. Att prata och sätta upp gränserna kan spara båda från att bli sårade.

Jag vet det känns otäckt att ta upp diskussioner om själva dejtandet och relationen. Att kan vara rädd att han då springer sin väg. Men du kan också se det som att om han springer sin väg för att du vill prata så kan han inte vara så intresserad. Kan inte tycka du är så fantastisk som du är.

För du är fantastisk och förtjänar någon som älskar just dig. Som ser på dig på det där speciella sättet och vill vara med bara dig. Men en relation är förutom kärlek också ett val. Kärlek är inte allt vilket komplicerar det en del. Så även om han har känslor så kanske tvekar. Jag vet inte heller hur länge sedan han bröt upp med sitt ex, det där med "inte vet om redo" oroar mig lite.

Men om han tvekar länge så ser är han nog inte den rätta för dig. Då är det kanske bäst att gå vidare.

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

Working...
    X