Announcement

Collapse
No announcement yet.

Intresse för min terapeut

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intresse för min terapeut

Hej!

Jag har gått hos en terapeut ett tag vilket har gått bra. Men går inte hos honom längre. Saken är den att jag började bli intresserad av honom. Men det är inte den typen av intresse som många kan få för sina terapeuter, att det skulle vara för att personen i fråga bryr sig och lyssnar osv. Att man blir det för att man känner sig omhändertagen.

Hade blivit intresserad var jag än hade mött honom om ni förstår. Vet att det är tabu för terapeuter, men jag vet att jag har sett tecken på intresse tillbaka. Vad gör man? 😔

Originally posted by SM83 View Post
    Vet att det är tabu för terapeuter, men jag vet att jag har sett tecken på intresse tillbaka. Vad gör man?

Man (som i både du och han) gör absolut ingenting! För bådas er skull. Det finns vissa sorters relationer som är helt tabu för romantiserade relationsdrömmar.

Acceptera det bara som ett faktum, utan att börja dribbla med frågor likt... om och men och kanske. Gå bara vidare!

Comment

Ja, det är nog sant! Tråkigt bara att det är tabu trots att terapin är avslutad.

Comment

Om det gått lång tid dvs bra över året sen terapin avslutades så är det ok utan att han kan riskera bli anmäld men de allra flesta har som poliy att inte inleda något även om lång tid gått. Psykologer får lära sig redan på utb att se sina patienter som just patienter oh inget annat

Comment

Det har bara gått några dagar, så nu är det absolut inte aktuellt. Sen kan jag ha inbillat mig, men brukar ha rätt när det kommer till sådana signaler. Något man vet liksom!
          Om det går ett tag och man skulle stöta på varandra ute, är det fortfarande tabu då också?

Jag förstår ju problematiken och man ska ha respekt för deras policy osv. Samtidigt som man inte förstår eftersom vi är människor. Men ah, det är väl bara att glömma då 😔

Comment

Originally posted by SM83 View Post
            Det har bara gått några dagar...

Men ah, det är väl bara att glömma då
            Ja, det går helt bort så det är bara att glömma.

Comment

Jag själv började få känslor för min psykolog (efter flera års terapi). De växte mer och mer med tiden. Jag tyckte mig se att hon var intresserad av mig, men det var hon inte. Inte på samma sätt som jag kände för henne. När man är sårbar/skör och hör de rätta orden från någon, någon som stöttar en och reparerar ens inre. Då kan man nog lätt tro att man ser signaler att psykologen/terapeuten gillar en.

Jag var ärlig mot min psykolog om alla mina känslor för henne. Det gjorde faktiskt terapin ännu bättre, för då var jag 100% ärlig. I ditt fall så är det nog bäst att bara glömma det och gå vidare, eftersom du inte är hans patient längre. Å andra sidan om du känner att vara ärlig, så kan du ju säga det till honom om du skulle möta honom någon mer gång.

Comment

Originally posted by Cookiecrook View Post
                Jag själv började få känslor för min psykolog (efter flera års terapi). De växte mer och mer med tiden. Jag tyckte mig se att hon var intresserad av mig, men det var hon inte. Inte på samma sätt som jag kände för henne. När man är sårbar/skör och hör de rätta orden från någon, någon som stöttar en och reparerar ens inre. Då kan man nog lätt tro att man ser signaler att psykologen/terapeuten gillar en.

Jag var ärlig mot min psykolog om alla mina känslor för henne. Det gjorde faktiskt terapin ännu bättre, för då var jag 100% ärlig. I ditt fall så är det nog bäst att bara glömma det och gå vidare, eftersom du inte är hans patient längre. Å andra sidan om du känner att vara ärlig, så kan du ju säga det till honom om du skulle möta honom någon mer gång.
                Jo, fast jag har gått till flera olika terapeuter och har aldrig upplevt den där känslan att man blir intresserad pga att man känner sig sedd. Som jag nämnde först.

Attraktionen kom direkt vid första ögonkastet och då hade vi inte ens påbörjat samtalet om du förstår. Det är då det blir knepigt. Visst, det behöver inte vara så att han är intresserad tillbaka.

Ja, skulle jag stöta på honom någonstans och vi skulle börja prata. Ja, då skulle jag nog vara ärlig om det.

Comment

Aha okej. Då känns det som att dina känslor eller vad man ska kalla det är mer äkta än vad jag trodde.

Ja, det förstår jag att det blir knepigt då. Bra att du är realistisk.

Bra. För man vet ju aldrig om han är intresserad av dig och i framtiden så kanske ni är helt rätta för varandra. Oavsett så önskar jag dig lycka till. Släng iväg ett PM om du vill prata om allt möjligt.

Comment

Working...
                  X