Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jag tror inte att jag har depression.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jag tror inte att jag har depression.

Jag har ingen större motivation än att tjäna tillräckligt. Jag vill föredra enkla jobb och bryr mig inte om karriären. Jag har inte ens motivationen att t ex ha körkort.

Ett av mina stora intressen är TV-spel.

Jag har väldigt svårt att hålla koncentrationen även om jag spelar spel. Jag måste ha en mobil och kolla på Youtube eller något då och då.

Jag har svårt att se små detaljer i spelen.

​Jag har även andra intressen som att träna och att spela basket så jag är inte någon som fastnat enbart på ett intresse. Jag är väldigt bra i sport.

​Jag är allmän lat tyvärr. Det fungerar inte att ändra på det.

Jag skjuter upp saker hela tiden.

Jag glömmer bort saker väldigt lätt.

​Jag har svårt att lära mig och jag slarvar ibland mycket.

​Jag hade väldigt stora problem i skolan i min uppväxt. Var allmän otrevlig mot lärare, bråkade och ställde till med problem i klassrum. Flyttades till små klassrum, och dom testade även mig två gånger i något stort "psyk"skola men hittade inget fel. Jag fattar inte hur dom inte gjorde det men dom är väl experter.

​Ja, jag tror inte att jag är deprimerad. Tog antidepressivt skräp och det hjälpte mig inte alls. Blev bara segare.

​Enda anledningen varför jag är lugn idag och inte ställer till med problem är för att jag tvingade mig att bli lugn i skolan för att börja gymnasiet i en stor klass. Jag skolkade mycket men läste komvux efter och fixade betyg.

​Jag är snart 30 och har inte haft något fast jobb. Men jag tänker nu lägga av med latheten och verkligen kämpa på hårt. Känner någon med samma problem som mig som är 45 år..

​Jag tror inte att jag är deprimerad. Jag tror jag lider av typ ADHD eller ADD för att jag har olika intressen som andra folk har som är normala. Jag fördjupar mig inte för mycket, jag har intressen för att döda min tid.

Är detta ADHD/ADD eller vad tror ni?

​För övrigt bör ni inte tycka synd om mig. Trots mina stora problem är livet för mig en gåva och man ska inte bry sig om att bli något stort. Man ska njuta av stunderna även om man är fattig då man kommer att dö en dag ändå. Jag har noll motivation. Det finns inte i hjärnan precis som psykopater inte visar känslor.

​Tyvärr är jag född såhär, och jag hoppas en dag att det kanske finns botemedel.
    Last edited by mörkretsman; 2017-07-01, 00:53.

Jag tror du har för många saker som distraherar dig. Jag har samma problem. Youtube suger själen ur mig. Vi måste lära oss självdiciplin men det är skitsvårt.

Comment

Jag känner igen mig, är runt 30. Har studerat i högskolan och är snart färdig. Men i brist på motivation så har jag tagit ett litet uppehåll då min motivation inte finns. Men arbetar just nu och börjar känna mig omotiverad till jobbet tar upp för mycket tid och tar för mycket kraft och energi. Har blivit diagnostiserad med Add. Mycket av det du beskriver kan vara att man har Adhd eller Add. Behöver så klart inte vara så men känner igen mig i lite av vad du skriver iallafall det med att glömma bort saker. Men om du har svårt att lära dig nya saker kan det ha med koncentrationen att göra vilket man kan ha problem med när man har antingen Add/ eller Adhd eller om man är stressad . Har du svårt med att kontrollera dina impulser? Gör du saker du sedan ångrar? Har du svårt att sitta still? Dessa problem kan man ha om man har Adhd. Har du däremot att du tänker mycket, inte orkar ta itur med saker, börjar med något men har svårt att slutföra det kan det vara Add. Alla är olika och man kan ha en blandning av båda. Behöver som sagt inte vara Adhd eller Add men har kännt lite som du nu på sistone, men kan ju vara så att du mår dåligt. Kan du inte börja sätta upp små mål. Saker du vill göra för att ge dig själv pepp? Inga stora grejer utan bara små saker som du kan göra så kanske du får mer motivation? Har man Add som jag har så är det inte lätt att att få motivation till saker som är jobbigt att göra. Men du har kanske några mål med din träning. Vad vill du jobba med, har du jobb nu? Det behöver ju inte vara Adhd/ Add kan ju vara att du är under stress eller har varit och att du tappat motivationen för att det vart så mycket runt omkring dig. Jag hoppas det löser sig för dig.
      Last edited by Some one; 2017-11-25, 12:23.

Comment

Working...
      X