Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensamhet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ensamhet

Jag vet inte hur jag ska börja men Jag är en 19årig ensam kille som bor ensam i centrala gbg i en etta, jag var tillsammans med en tjej i 2 och ett halvt år och lämnade alla mina vänner för hennes skull för att hon tyckte inte om några av mina vänner, Jag såg en framtid med henne och hon hade lovat mig att hon skulle aldrig såra mig och såg också framtiden med mig, efter 1 år och 9 månader samlade jag ihop pengar för att köpa en ring till henne och äntligen kunna förlova mig med henne för att hon själv har alltid bett mig göra det på hennes födelsedag som är om 2 månader men för en vecka sen så berättade hon att hon gillade en kille i hennes klass och att hon kunde inte fortsätta vara otrogen mot mig längre(hon hade varit med kille en gång tidigare och jag hade märkt det men hon lovade att hon skulle sluta för att hon älskade mig och jag förlät henne för att jag älskade henne mest av allt men de har hållit på i ett år nu i MIN SKOLA jag fick henne att börja där!!) därför gjorde hon slut... tjejen går i min skola och jag träffa henne nästan varje dag och det gör verkligen ont i hjärtat när man ser någon man älskar mest av allt i världen är med någon annan, detta har påverkat mig mycket även i studierna jag känner inte längre att jag vill bli något .Nu är jag här för att hitta nya vänner som jag kan träffa gå ut med eller någon jag kan sitta och prata med, det spelar ingen roll om du är tjej eller kille jag vill bara ha sällskap bli galen i min ensamhet

Lägg ut en vän annons på Happy pancake.se, en massa människor är ensamma. Ge aldrig upp en vän för en kärlek. Vill någon att man gör sej av med vänner så handlar det knappast om kärlek utan om makt. Tänk på att ingen kan behandla dej sämre än du gör själv.Alltså bygg upp ett egenvärde , träna , läs. Sen kommer du inse att en människa som är så grymt elak faktiskt inte går att älska.Lider med dej men tänk om , det är bara dej själv du kan förändra. kram och lycka till

Comment

Man ska undvika att höra av sig mindre till vänner för att man skaffat flickvän. Du tog det ännu längre och bröt kontakten med dina vänner på grund av en tjej, det är det värsta man kan göra. Vänner är oftast djupare rotade än partners som kommer och går hur som helst på sina egna egoistiska begär.

Vet inte hur tighta ni kompisar var, men kan ju trösta dig med att efter 20-års åldern så brukar man tappa kontakten rätt hårt med alla gamla klasskompisar och dylikt ändå. På sin höjd har man kvar kontakten med sina allra närmaste vänner.

"ag såg en framtid med henne och hon hade lovat mig att hon skulle aldrig såra mig och såg också framtiden med mig, efter 1 år och 9 månader samlade jag ihop pengar för att köpa en ring till henne och äntligen kunna förlova mig med henne"

Ni var 17-18 år? Ta som regel att varken killar (och i synnerhet tjejer) vill binda sig i de åldrarna. Folk är i regel jävligt omogna.

Falsk tjej du hade för övrigt, sjuka människor det finns.

Comment

TACK FÖR TIPSET! ( HAPPY PANCAKE.SE

Söker kontaker med nya människor som är ärliga och seriösa!

Jag är mamma och fru på 44 år som lider av blyghet, psykist ohälsan m.m. Jag skulle vilja ha kontakt med människor, Kvinnor i Ljungbytrakten mellan 40 och 60 år att träffa irl, Bara kvinnor då. Diskutera allt från himmel och jord. Kanske börja med att mejla först. Jag är mycker aktivt!

Mina intressen är att sticka, titta på TV, dricka gott, ridning, hundar, segling, utförsåkning, på längden, internät m.m.

Skriv gärna några rader till mej. Jag är trött på att vara ensam.

Är helt ny på denna sidan men hoppas på hitta fler som känner för att utöka vänkretsen. Är så trött och ledsen över att känna mig ensam trots man och barn (kanske låter konstigt men jag har den känslan ändå).

Finns det fler? Gärna som bor runt om i Sverige så det finns möjlighet att ta en bio, en promenad, fika ja vad som helst. Men självklart även nån som bara vill prata men som bor längre bort t.ex. Småland, Kronobergs län, Ljungby omnejd!

Jag postar inlägget nu och hoppas på det bästa!

Ha en härlig dag!

Mvh. Mia.

Ny här på TERAPISNACK Forum!

Är helt ny på denna sidan men hoppas på hitta fler som känner för att utöka vänkretsen. Är så trött och ledsen över att känna mig ensam trots man och barn (kanske låter konstigt men jag har den känslan ändå).

Finns det fler? Gärna som bor runt om så det finns möjlighet att ta en bio, en promenad, fika ja vad som helst. Men självklart även nån som bara vill prata men som bor längre bort.

Jag postar inlägget nu och hoppas på det bästa!

Ha en härlig dag!

Jag har skapat denna nya blogg som en del av mitt nya liv. Jag är en kvinna/tjej som vet vad jag vill och strävar efter att få det. Jag kämpar varje dag varje timme för mina barn och för andras rättigheter. Jag försöker vara fördomsfri, men ingen människa är helt fördomsfri.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Allt du gör kommer trefaldt igen!

Jag är en mamma som inte är som alla andra mammor. Jag följer min egna väg och kan man inte respektera det så håll dig undan. Jag älskar djur men katter och hundar ligger mig varmast om hjärtat. Sen så betyder min familj ALLT för mig så ni vet *S*

miamiamia.bloggplatsen.se

Var håller alla hus i vanliga fall då på nätet.

Fick tips om den här föreningen på Riksförbundet Austism.

Jag vill hitta ett forum där massor är aktiva.

Jag är så fruktansvärt ensam och behöver folk att utbyta tankar med dagligen.

Just nu är jag mest motiverad av att finna en självhjälpsterapi som funkar för oss som är dåliga på att vara systematiska och uthålliga.

Jag är en kvinna, mamma, fru på 44. Sysselsättning genom kommuns psykatrin. Jag är intresserad av promenera, träna, vara med hundarna, shoppa, mode, resa, fika på stan, bio, djur, inredning, djur och natur m.m Jag söker efter seriösa, ärliga vänner . Jag är en snäll, omtänksam, glad ,öppen, positiv person som längtar efter vänner att hitta på saker i hop med tex fika på stan gå ut och ta ett glas och vin ihop med eller nåt annat trevligt. Hör gärna av er till mig. Tips på hur man på bästa sätt sprider sin blogg? Jag vill ha tips på hur man sprider sin blogg! Hur gör ni för att folka ska hitta till er? Några smarta knet och tips? Lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att minska tabun m.m Jag fick min aspergers diagnos vid vuxen ålder och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund. Tillläggs handikapp: Autism, utvecklingstörning m.m Denna blogg handlar om att leva med flera diagnoser samtidigt, och kämpa för att få rätt vård. Samtidigt som man lever ett vanligt liv, pussla mycket med våra hundar och försöker få bort den negativa attityden kring psykisk ohälsa. Detta är en blogg om att inte alltid fungera som samhället begär. Jag har en blogg där jag skriver om diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska tabun. Min blogg är lättläst eftersom jag själv har uppmärksamhetsproblematik så är det viktigt att text och uppbyggnad den och av bloggen är enkel. Därför har jag valt att vara enkel i mitt språk, inte göra allt för långa inlägg och hålla mig till ämnet. Själv står jag under medicinering. Jag har en önskan om att nå ut till så många som möjligt, om en person upplever ensamheten som mindre påtaglig genom igenkänning från nått jag skriver så har jag lyckats. Men desto fler desto bättre. Att dela erfarenheter med varandra är en viktig del i utveckling. En väldigt ensam människa som ironiskt nog uppskattar att vara social över allt annat. Jag är varken en ensamvarg eller eremit men däremot lever jag mycket riktigt som en. Mycker förtryckt av depression, något jag håller på och kämpar emot och vinner över trots att jag inte kommer längre i jakten. Allt som händer får en att kännas sig värdelös, liten, obetydligt och omöjlig, så om någon kan bevisa motsatsen skulle det vara fantastiskt. Men det kommer väl aldrig att hända? Har insett både ett och annat. Många finns INTE för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt. Hör gärna av er med synpumkter m.m.

Hoppas på svar! Har det så gott!

Måmga vänliga hälsningar från Mia.

Min bloggadress: miamiamia.bloggplatsen.se/

och

E-mail: mia2@home.se

Comment

Hejsan,
          Jag är en kille som hör av mig för jag söker nya vänner. Du får gärna berätta lite vem du är och vad du har för intressen och sånt?

Mvh

Comment

Working...
          X