Announcement

Collapse
No announcement yet.

hälsoångest

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hälsoångest

hej, hoppas jag skriver i den lämpligaste forumdelen nu.
    Vill bara skriva av mig lite. Jag är nervös idag. Jag väntar på att de ska ringa från VC angående mina provsvar. Har kassa levervärden och nu har jag testat ta bort en snri för att se om den påverkar värdena. Jag är mest nervös för att värdena är desamma som innan eller högre. :s Grejen är också att jag har fått sån lust att träna fysiskt sista tiden (nu när våren är här också). Jag vill jogga, gå stavgång, gymma. Sist vi pratade ang. mina prover skulle jag inte anstränga mig för hårt fysiskt. Och högst 2 ggr i veckan. Jag vill träna mycket mer. Jag mår så mycket bättre psykiskt när jag gör det och att gå ner i vikt är verkligen en bonus värd guld. Det oroliga nu är att vi hade bokat telefontid 14-16, men när jag vaknade hade jag ett missat samtal från VC, så nu oroar jag mig att hon inte kommer att ringa på den utsatta tiden, men det är väl bara att avvakta och se.

nu har jag fått svar :/ SNRI hade inte gjort att värdena sjunkit. Sen har de glömt ta ett viktigt prov så måste dit i veckan. Hon kallade det iaf. "lätt höjda värden", och inget man behöver oroa sig över nu. Det man kan göra är att ta nya prover om 3 mån, för att se så de inte ökar ännu mera. Hon kunde inte svara på om den medicin jag haft länge skulle börja visa på ökade levervärden nu. Jag har gjort en datortomografi och den visade inte på något synligt fel. Det var några månader sedan. Skulle jag få nya symtom som buksmärtor höger sida eller gulsot får man förstås utreda det igen. Gällande träning kunde jag träna normalt. Det man ska undvika är kampsportsliknande idrotter där man riskerar få slag på magen. Jag vet inte vad man ska göra....blir bara trött och less. Tröttsamt att de inte hade tagit GT det var det som var högst sist. Vad vet jag egentligen nu som jag inte visste innan? Usch. segt. blä less.

Comment

Working...
    X