Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som faktiskt blivit kvitt emetofobi?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som faktiskt blivit kvitt emetofobi?

God kväll! Anton heter jag, är 18 år och emetofobin styr seriöst mitt liv. Börjat bli jobbigt något så jävulskt.

Jag har då provat KBT, och även käkat Atarax under vintern sedan 2010. Funderar nu på att prova hypnos, då detta ska kunna hjälpa mot olika sorters fobier.

Vad jag undrar är om någon faktiskt har kunnat bli kvitt emetofobi helt och hållet? Har inte speciellt mycket livslust nuförtiden, inte under vinterhalvåret iallafall. Jag bor långt upp i norrland och solen är uppe drygt 5 timmar per dygn nu, det hjälper ju inte direkt heller...

Det är mestadels på kvällen detta kommer, när jag ska ligga och sova eller liknande. Som ett extra plus i kanten kan jag inte rapa heller, så om jag har ätit eller druckit något börjar jag självklart må illa ganska direkt.. Detta sätter då igång tankarna och jag får mer av en panikångest. I övrigt har jag ångest hela jävla tiden..

Ser inte nå piller som nån slags lösning på någonting, därför försöker jag hålla nere min konsumption av Atarax även om det inte är speciellt vanebildande.

Finns det någon människa här ute som faktiskt har blivit kvitt detta? Vad hjälper? Har börjat ge upp hoppet....

Tack på förhand.

ja har med den fobi men den har ja året runt varje dag..

Comment

Hej. Jag lider tyvärr också av detta. För mig har det aldrig gått över men har varit mycket bättre periodvis. Jag tror det enda sättet är att acceptera, att sluta med ALLA säkerhetbeetenden, försöka ändra sitt tankesätt, fokusera på något annat när de jobbiga tankarna kommer upp eller bara låta de vara och slappna av och tänka att det faktiskt inte är så farligt, trots allt. Och ge aldrig upp! Tro på att det kommer bli bättre, om du kämpar lite varje dag och fokuserar på de små, små framstegen än hur lång tid de tar innan de visar sig.

Sköt om dig! du får gärna kontakta mig om du vill ha någon att prata med.

Comment

Working...
      X