Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fobi för magsjuka

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fobi för magsjuka

Hej!

Jag är en tjej på 20 år som verkligen har problem. Och jag erkänner det faktiskt själv att jag har det. Det senaste året har jag mer och mer fått en fobi/rädsla för att bli sjuk i magsjuka och behöva kräkas. Så fort jag ens får höra att någon har spytt eller mår dåligt så är jag rädd att det är magsjuka och att jag själv ska bli smittat. Blir då pedantisk på hygienen och går runt och börjar inbilla mig att jag själv också mår dåligt.

Till saken hör också att jag jobbar som säljare i en butik vilket gör att så fort jag börjar må dåligt så är jag rädd för att ha blivit smittat av någon kund som gett sig ut på stan fast den haft magsjuka och fortfarande smittar.

Det har börjat bli väldigt jobbigt att alltid gå runt och känna sig rädd för att bli sjuk. Värst av allt är det att jag är rädd för att bli sjuk på jobbet eller när jag inte är hemma.

Vet att allt det här är psykiskt, men vad kan man göra för att bli av med den här rädslan?