Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emetofobi (Spyfobi)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har haft samma problem i princip hela livet. På ett sätt vill jag inte bli botad, för jag vill ha kontroll på något sätt. Det är jobbigt. Så fort man har en obehaglig känsla i kroppen så får jag panik och får svårt att lugna ner mig, för jag tror att...

Nu till exempel... Känner mig illamående och har därför ångest. Vill bara gråta. Jag har "akuthjälpemedel" för dessa tillfällen. Samarin, ingefärste, eller Rennie. Började nyss ta samarin, men tog teet istället. Vill bara må bättre. Det är egentligen inte bra att ta Samarin och Rennie om man inte har halsbränna (Har dock haft förut, och har typ en kolsyrekänsla i halsen ibland som kanske är halsbränna, har ingen aning)... Men jag upplever ändå ibland att de lugnar ner mig.

Pga. All denna nervositet och stress kring magen så får jag ibs symptom, vilket också ger mig ångest när jag ska någonstans.

Jag vågar inte äta på restaurang heller, och har Cibofobi också. Igår var jag på finmiddag, men kunde inte äta något eftersom att jag inte vet hur maten hade blivit hanterad eller hur länge den hade stått framme.

Comment

Working...
    X