Announcement

Collapse
No announcement yet.

Agorafobi?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Agorafobi?

Tjenare!

För att ni ska få lite insikt om hur det står till kan jag jag börja med att skriva att jag sen drygt 1 år tillbaka lidit av ångest och panikångest, och om vi nu ska "diagnosera" det hela så har jag paniksyndrom. Jag är 16 år, fyller 17 i sommar.

Jag har pratat i drygt 1 år med en psyokolog/terapeut och det har faktiskt gjort rätt mycket, fått tips oså .. kan på ett ungefär kontrollera min ångest.

Men nu är det så att jag inte pratat så mycket om detta med min terapeut men finns det någon annan som mej som känner att ni lider av någonslags agorafobi ? Dvs att ibland kan det vara läskigt att åka långt bort hemifrån eftersom man tror att man kanske dör om åker hemifrån ..man blir såå osäker på sig själv, man blir rädd.

Och det första som märks är att man kanske börjar flämta med andningen (ibland även yr vilket gör det ännu läskigare) för man TROR att man inte kan andas eftersom man inte är hemma ?? skit skumt.

Men jag tror varför det just handlar om det här så har det säkert något med att göra att jag sitter rätt ofta framför datorn, att det blivit som en drog för mej för att ha något att göra och att jag inte ska känna mig ensam.

Kan tillägga också att jag har ingen direkt social fobi, det är inte människorna. Det är ibland som om hela världen rasar ihop.

Jag kan kontrollera det med tankar men det krävs träning!

Tror ni detta är agorafobi? Något liknande måste det vara ju.

När jag tänker på ångesten så är det ju klart att det blir bara värre o värre så har koll på att man måste tänka positivt.

men frågan är det om det kanske handlar om agorafobi och om det finns ngn annan med samma problem?

hej!

jag sökte lite här och känner igen mej i det du skriver, jag har haft det här problemet rätt länge nu snart 8 år tyvärr och har tidigare haft diagnoser paniksyndrom. det är mycket bättre nu dock men jag pratar gärna med nån som förstår det där med resandet och att man tror man ska dö! det är så jävla skevt och svårt att förklara och få förståelse från andra vänner. så du får gärna pma mig om du vill så kan vi snakca mer =)

nu såg jag iofs att inlägget var jättegammalt men du kanske är online ändå =)

hej!

Comment

Working...
    X