Announcement

Collapse
No announcement yet.

trappfobi

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• trappfobi

hej!jag har en enorm fobi mot trappor, bara jag går där blir jag skakig och yr så jag undviker det,det känns som att jag ska ramla, gör man det tror ni? eller det är bara som man inbillar sig?det är inte alla trappor men de flesta, beror på hur trappan ser ut och hur hög den är.Jag har gått hos en psykolog innan o vi övade lite men det hjälpte inte, jag är alldelesför rädd.Är det någon som vet hur man ska gå till väga? Mvh sissan

Hej sissan!

Fobier kan man ha mot vad som helst i princip. Är du möjligtvis höjdrädd också? När det gäller fobier handlar det om att utsätta sig för sina fobier, tyvärr... Gå tillsammans med någon du känner dig trygg med. Håll i dig i räcket och så vidare. Det är inte lätt, men det går!

Varma kramar!

Comment

Har du provat kinesiologi eller EFT/TFT?

Comment

De enda fobier vi föds med är rädsla för höga höjder och höga ljud, resten är rädslor vi lärt oss sen födelsen. Så om du inte är rädd för höjder så har du någon gång råkat ut för något som har med en trappa att göra om du inte kommer ihåg så går det med terapi att ta fram minnen man förträngt.

Comment

Av någon anledning utvecklades min rädsla för höjder först senare kanske vid tonåren. Jag har nog min höjdrädsla under kontroll nu men skulle nog fortfarande inte utmana min rädsla för det. Sedan så känns det som att jag alltid har varit rädd för en specifik sak, tycker att det känns och ser läskigt ut men det finns andra som inte blir rädd alls.
          What hurts the most is that the memories I used to hold so close to me are now the memories I wish I could forget.

Comment

Working...
          X