Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad borde jag göra för att bli av med min rädsla för att kräkas (emetofobi)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad borde jag göra för att bli av med min rädsla för att kräkas (emetofobi)

Detta har i stort set varit ett problem som jag har haft sedan jag var ca 12 år det var det då det hela började. Allt började med att min syster fick en helt vanlig vinterkräk sjuka som jag sedan fick och just den vinter fick jag det 2 gånger mådde konstant illa nästan hela vinter och våren + sommaren och jag rasade i vikt ganska rejält och blev bättre av mig själv men det var här det startade sedan dess så har det gått i perioder som jag har mått dåligt i bland kan jag må bra i flera månader för att sedan må dåligt t:ex i några veckor Minns just 1 tidpunkt i mitt liv som va extra jobbig det var när jag ca 16-17 år och när jag gick i yrkesskola (gymnasiet) kunde inte äta med andra för jag fick panik att jag skulle spy så detta resulterade att jag inte åt eller att jag gick till ett ställe där jag kunde äta ensam. Brukar ofta få det när jag stressar upp mig att jag inte kan få det just nu t:ex om jag ska provjobba eller är på en interjuv kan i princip få det när som helst och det är så extremt jobbigt för jag kan inte äta när det är som värst När jag får det så är min symptomer: mår illa, kallsvetningar , fryser och så blir jag orolig i magen känns i princip som jag ska spy. Har kollat runt lite på andra forum och det verkar som jag lider av emetofobi. Så nu undra jag går det verkligen att bota min rädsla för att spy ? det är extremt jobbig vid vissa tillfällen t:ex när man är på jobbet

Kom gärna med svar ni andra som lider av denna sjukdom har ni fått hjälp? vem vände ni er till för att få hjälp?

en orolig kille i 20 års ålder

tacksam för alla svar!!!

borde ta hjälp av nån har inte gjort det ännu min familj eller vänner vet inte om att jag har denna fobi som jag har nu redan har haft i ca 10 år är i just nu i en jobbigare period igen har börjat nytt jobb å rädslan finns där har redan tappat ca 5-7 kg vilket är inte bra styrketrännar också för ca 1år tillbaka sedan och nu känns all energi som jag har satt på det bortkastat har inget överskotts energi nu är nästan trött hela tid pga äter allt för dåligt får kanske i mig ca 1/3 av borde äta varje dag.....

Comment

Working...
    X