Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fobi för att bli kissnödig/kissa på sig

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fobi för att bli kissnödig/kissa på sig

Hej! Jag har alltid varit en person som går på toa innan jag ska någonstans bara för att. Har märkt att jag under det senaste året har utvecklat det till mer av ett behov, att gå på toa innan jag ska någonstans. De senaste månaderna har detta utvecklats till att jag inbillar mig att jag är kissnödig trots att jag precis varit på toa och blir därför kissnödig av tanken och för att jag spänner mig. Jag kan inte sluta tänka på det och på sista tiden kan jag knappt sova och enkla resor som till och från skolan har blivit extremt jobbiga fastän det aldrig varit ett problem tidigare. Jobbigast är bilresor men även buss och tåg är jobbiga. När jag var ute och flög för en månad sedan så trodde jag att jag skulle dö vid start och landning eftersom att man inte kan gå på toa då och jag kände mig extremt kissnödigt. Lever med en ständig rädsla och nervositet och vågar inte berätta det för något heller. Mitt liv börjar bli riktigt jobbigt nu och jag vet inte vad jag ska göra.. kan bara inte sluta tänka på det!!

Hej!

Ingen lätt fobi där inte.

Själv har jag cellskräck, och en väldigt lättfylld blåsa, så jag behöver kissa ofta och det går inte ihop med att man inte kan låsa in sig på de flesta toaletter.

Då blir man rädd för att bli kissnödig och jag är som du går på toa innan jag ska någonstans.

Vad är det som gör dig rädd?

Har du svårt att hålla dig?

Får du som jag en väldigt smärta när du blir kissnödig?

Kanske kan hjälpa med att lära sig lite andningsövningar och kanske lyssna på musik eller läsa en bok och kanske blunda och försöka tänka på annat för tänka på att sandas och försöka slapna av när du sitter i bussen/bilen?

Hoppas man kan hjälpa dig lite.

Comment

Working...
    X