Announcement

Collapse
No announcement yet.

Emetofobi och ångest i allmänhet!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Emetofobi och ångest i allmänhet!

Hej!

Jag ville bara starta en tråd för er som, precis som jag, lider av emetofobi och/eller ångest. Jag tycker att det är viktigt att kunna prata om emetofobi med andra eftersom det inte är en så omtalad fobi. Själv har jag dragits med eländet sedan jag var mycket liten (är nu 18, snart 19) och det stör väldigt mycket i livet. Det går upp och ner, oftast kommer jag in i en nedgång efter att jag mot förmodan har spytt, eller att något annat (för mig) radikalt händer. I alla fall har jag nu drabbats av en kombination av återfall till emetofobin pga att jag fått panikattacker (tror jag) då jag mått jätteilla och fått frossa, typ. Så nu har jag jättesvårt att klara livet, skolan (jag går natur sista året), osv. Plus att min familj ju blir lidande när jag mår dåligt. Jag har svårt att äta och sova, kan inte koncentrera mig på skolan som jag annars brukar ta väldigt allvarligt. Jag bara mår illa och känner mig svag hela tiden. Gråtfärdig, panikkänslor, osv. Jag har sökt hjälp, men har inte fått tid förrän om två veckor. Känns som en evighet. Jag vet att jag inte är ensam, och skriv ni som känner som jag eller liknande. Det enda jag vill varna för är att skriva för mycket detaljer om att spy och sånt, för det vet jag att jag och många emetofobiker med mig har svårt för.

Working...
X