Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ensam trots sambo

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ensam trots sambo

Min sambo sen 5 år har sen 3 år tillbaka valt att sova på soffan..sex har inte förekommit under dom 3 åren eftersom han inte har lust..har försökt att få honom att förstå att man behöver inte ha sex bara för att man lägger sig ihop men att närheten är viktig.Jag brukar säga godnatt till honom i soffan och hinner ibland inte ens få av mig kläderna och krypa ner i sängen innan jag gör honom snarka i soffan...Man behöver ju inte alltid lägga sig ihop..men det vore ju trevligt att göra det nångång..Vad ska jag göra?????
    Last edited by Maria43; 2018-11-03, 21:49.

Du måste fråga dig varför du stannar i en relation med en man som inte vill ha sex med dig och inte vill vara fysiskt nära dig?

I en relation får man alltid kompromissa. Han har sina önskningar och du dina. Men även om du då i kompromissande kan acceptera att vara utan vissa saker så måste du också fråga dig själv vad som är dina minimikrav?

Så försök ta ett steg tillbaka och fundera på hur du vill ha ditt liv? Hur du vill en relation ska se ut? Om du kan acceptera att ha en ofysisk relation?

Det kommer ju inte att bli bättre med åren. Utan sämre. Så fundera på om fem år, eller 10 år, hur kommer du att känna när ser tillbaka på en ofysisk relation?

Och tro inte heller att det blir bättre om "tar steg i relationen". Det är en vanlig tankekullerbytta, att om köper en lägenhet tillsammans så blir det bättre. Det blev det inte, så skaffar hund tillsammans i hopp om att det då ska bli bättre. Det blev det inte, köper ett hus tillsammans och gärna ett renoveringsobjekt så har ett "projekt" tillsammans. Inte blev det bättre, så slår på stort och skaffar barn tillsammans! Men inte blev det bättre, så skaffar ett barn till tillsammans.

Men inte blev det bättre utan istället så mycket svårare att lämna relationen. För är ju för evigt sammanbundna via barnen.

Vi människor vill så gärna tro och hoppas. Så vi försöker förtvivlat att vrida vatten ur en sten. Det går ju inte.

Han vet förresten mycket väl att det går att vara nära utan sex. Han försöker bara listigt få dig att känna att det delvis är ditt fel att han drar sig undan, att han har skäl eftersom "du pressar honom" i din önskan att ha sex. Det är kvalificerat skitsnack och bara ett trick.

Han vill inte vara nära dig. Och han är nöjd. Du ger honom förmodligen andra saker han vill ha. En ordnad tillvaro, kanske status, en "kompis" att prata med, någon som städar och tvättar. Han kanske inte vill vara ensam eller annat.

Men det spelar egentligen ingen roll "varför" han beter sig som han gör. Kärnpunkten är du och ditt liv. Varför du gör som du gör.

För du får ju också "något" ut av detta. Och om du lämnar så finns det inga garantier att det dyker upp någon annan "bättre". Men det kan göra det. Och kanske upptäcker du att det faktiskt är bättre att vara fysiskt ensam och känna dig ensam. Än att vara med någon och känna dig ensam.

Men jag är ingen expert, bara mina tankar.

Comment

Tack snälla du för vad du skrivit,Du fångade in alla mina tankar och funderingar.Och visst är det så..Jag ger honom ett bekvämt liv eftersom jag sköter allt hushållsarbete,och är nog som du skriver en kompis.
      Har endel att fundera över om hur framtiden ska se ut.Så än en gång TACK ❤ Jag har trott att jag är dum i huvudet för att vilja ha någon form av närhet.

Comment

Kärlek kan vara så många olika saker och vara på så många olika plan. Det är möjligt han "älskar dig". Mycket. Kanske väldigt mycket.

Men även om han älskar dig så älskar han dig inte på samma sätt som du älskar honom. Och inte på det sätt du behöver i en relation.

Comment

• Maria43
          Maria43 commented
          Editing a comment
          Jag tror att han älskar att jag finns där och att jag ger honom någon sorts trygghet..och jag ger gärna det..men jag vill ju ha något tillbaka..Vi pratar bara om praktiska saker..inte om oss😥Vi har ju trots allt bara varandra nu ..
          Men jag har förstått att ölen och soffan är viktigare än allt annat..
          Last edited by Maria43; 2018-11-09, 23:25.
      Working...
      X