Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ok att avsluta genom sms?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ok att avsluta genom sms?

Jag är osäker och kluven mot mig själv i hur allt ska lösas. Har försökt göra slut ett par gånger, men gått tillbaka i slutet pga skuldkänslor och anklagelser.
    Finns ingen dokumenterad sjukdom, men det närmsta jag kan komma är borderline och narcissism.

Hon måste veta allt jag gör, ha koll på mina sociala medier och jag har rensat massvis av folk för att det varit kvinnor. En del ytligt och en del som jag kännt länge och ganska väl, men upplevs som ”hot” och jag kanske är intresserad av att titta etc på dom.

Om något uppstår så är det alltid mitt fel och om hon har gjort något så är det i grund och botten det som jag gjort förut som skapat detta. Inte att hon gör något alls själv.
    Vi har varit sjukskrivna bägge två och jag har nu återgått och jobbat. Vi är särbos i grund och botten, men hon är alltid hos mig och inte hemma i sin lägenhet om det inte är så att hon har möte eller dylikt med f-kassan, psykolog eller annat. (Träffar psykolog pga sin utmattning).

Så överväger att be en vän komma hem till mig som stöd när hon är i sin lägenhet, (ca 10 mil bort) och skicka ett sms för att avsluta allt och han kan köra sakerna till henne sen. Jag vet sms är inte respektfullt etc. men om jag ska ta mig ur detta så måste jag hitta en lösning, då jag börjar tvivla på mig själv och funderar på om det verkligen är så illa egentligen osv.

Jag tror inte att någon kan ge ett rättvist och allmänt svar på om det är ok att avsluta med sms. Det är du som vet din situation. Och kanske andra som känner er två bättre.

Det låter som om du
    - är ganska säker på att vilja avsluta
    - är lite rädd för hur det tas emot

Om du har en bra vän som kan hjälpa dig som du beskriver så kanske den också kan ge råd.

Mitt oinsatta råd är: förbered dig på vad du ska göra om/när hon vill försöka bli ihop igen.

Lycka till hur du än gör,. Avslut är svårt. Men dåliga relationer är värre.

Comment

Visst kan det tyckas respektlöst men jag förmodar att ni redan "pratat", diskuterat, försök reda ut osv. Så att du gör slut kommer inte som en blixt från klar himmel och då tycker jag ett SMS är ok.

Och om hon har tendenser som för dig påminner om narcissism så är det kanske till och med det bästa. Du riskerar kanske att få dina saker du har hos henne förstörda men du får i alla fall ett avslut utan direkt konfrontation.

Läs gärna igen dina tidiare trådar där du fått råd. Summeringen är, du är huvudpersonen i ditt liv. Du kommer aldrig bli lycklig med henne. Du måste kapa helt, ingen diskussion, inget "höras ibland", radera från sociala medier osv. Och du får vara beredd på att hon kommer att växla mellan vädjan, hot, löften, falsk logik ("du är skyldig mig", "du kan inte få bättre") och så går det runt. Du måste frigöra dig från dina normala reflexer att trösta, förklara, vädja osv. Utan bara skriva ett sista brev där du förklarar att du inte vill längre och att du inte kommer att läsa om hon skickar något.

Och frestas inte att förklara eller motivera. Ni har pratat otaliga gånger om det. Nu är det är inte henne du ska övertyga, du behöver inte hennes godkännande för att kliva ur relationen.

Lycka till och hoppas du snart kan andras ny frisk luft.

Comment

Tack för hjälpen, jag trodde aldrig jag skulle lyckas hamna i en värre sits än den jag lämnade. Men nu är det slut. Det var inte snyggt och jävlar i mig ingen vacker historia. En vän berättade att hon hade skrivit på sin fb om att hon kunde inte förstå hur detta kunde hända. Hur jag kunde göra detta etc.
        Hon ringde idag från dolt nummer och bad mig att inte lägga på. Förklarade kortfattat att jag inte kunde prata med henne och att det inte finns något att hämta innan jag lade på.
        Hjärtklappning och ångest var total, men känner mig på banan och starkare än innan. Det kommer vara jobbigt en tid, men dag för dag så ska jag klara mig bättre!

Comment

Fint att du klarat det. Lycka till med allt.
          Försök umgås med vänner och hitta tillbaka till ditt eget liv som du vill leva. Förstår att det är svårt att inte älta relationen.

Comment

Working...
          X