Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kärlek el göra slut?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kärlek el göra slut?

Har ångest o mår dåligt o vet inte längre vad jag ska göra.. försöker korta ner!

Har vart ihop med en kille i 1,5år, bott ihop 9månader. Han lämnade sin stad för att flytta hit där jag bor ca 2h bort från hans hemstad. Jag vet inte längre om han är kär i mig eller bor med mig bara för att komma ifrån sin håla.
    Vi har inte vart intima på över 1månad! Jag försökte i början men han säger bara att han inte orkar eller inte kåt osv. Har aldrig vart mycket då han verkar helt ointresserad av de intima, inge sex, inga pussar , inga kramar, inget.. Jag fattar ingen inte, han säger han älskar mig men jag har sagt flera gånger att de inte känns så..
    Har även märkt han har alkoholproblem han måste dricka varje fredag, lördag och söndag och väldigt mycket hemma och jag är nykterist. Säger jag till han att han måste minska så säger han att jag har problem som räknar flaskor och att jag försöker förstöra hans personlighet!
    Ber jag om hjälp i köket tex att ganska ställa undan disken efter dig in i diskmaskinen. Så säger han att jag har koppel på han och att jag tjatar osv.. och då går han bara och han säger han ställer in de sen.. går en vecka och sen får jag utskällning att jag inte plockat in disken.
    Han tycker även jag är pinsam typ hela tiden och jag förstår inte varför. Gör inget speciellt. Tex. Försökte pussa han på tomten och vi har en granne som inte ens va i närheten och då är jag pinsam.
    Han stör sig även på att jag pluggar och gnäller om jag sitter o pluggar inför prov på kvällarna hemma!
    Jag har sagt flera gånger till han att jag mår dåligt när han dricker så mycket, när de är så stökigt hemma för jag orkar inte ta undan efter båda jämt, att han lägger tvätten överallt i hela huset osv. Men inget händer. Vet inte vad jag ska göra för att han ska lyssna?
    Jag sa jag mådde dåligt överallt o sa jag tänkte bo hos mina föräldrar. Då fick jag utskällning över de och han sa om jag bor där vill han inte ha tillbaka mig för då gör jag att han mår dåligt enligt han..

Vet inte vad jag ska göra längre? Vad jag än gör så duger de inte verkar de som ? Varför är han så här mot mig?
    Sorry för långtext

Om du inte lämnar direkt så kommer du ångra dig för resten av ditt liv. Inga "en chans till", bara gå vidare.

Han kanske älskar dig på något sätt. Men han älskar sig själv så så mycket mer. Och han älskar dig i alla fall inte på samma sätt som du honom. Han respekterar dig inte ens.

Jag är ingen expert men desto längre du stannar desto mer "fast" kommer du att bli.

Och gör inte det klassiska misstaget att tro att om "tar steg i relationen" så kommer det att bli bättre. Jag gissar du redan gjort ett sådant misstag, att när relationen inte fungerade så flyttade ni ihop. Nu fungerar det inte heller, så ett ytterligare steg vore att köpa något dyrt tillsammans, ha ett gemensamt lån. Om fortfarande inte fungerar, kanske skaffa hund. Om ändå inte fungerar, flytta igen till en gemensam bostadsrätt eller ett hus. Huset får gärna vara ett renoveringsobjekt så har ett "projekt" tillsammans. Om fortfarande inte fungerar, skaffa barn. Osv.

En relation blir inte bättre av att "ta steg", det blir bara svårare att lämna.

Läs det du själv skriver som om vore någon annans relation. Ser du det? Det finns inget att diskutera med honom. Det finns inga kompromisser att göra. Han är inte rätt för dig och kommer aldrig att bli. Du drog en nitlott, det är bara att vända blad och gå vidare.

Han lyssnar inte, han respekterar dig inte, han anklagar dig, han stör sig på det som är viktigt för dig. Han är helt enkelt långt mycket mer egoistisk än du kunnat föreställa dig. Det du tolkat som kärlek och närhet har mer handlat om hans behov. Han ser inte dig. Och du kämpar och kämpar för att nå fram till "hans fina inre". Vädjar, förklarar osv. Sluta med det. Det där fina finns inte. Och att du är en som kämpar är det som gör att han har greppet om dig och inte är så orolig du ska lämna.

Kom också ihåg att en relation är ett kontakt som ena parten ensidigt kan säga upp med enda motivationen "jag vill inte längre". Så du behöver inte förklara, motivera, debattera, komma överens. Om han fråga så kan du likt en papegoja upprepa "jag vill inte längre".

Du är en fri människa. Utnyttja din frihet och ta kontrollen över ditt liv. Han kommer inte "ge dig fri". Du måste ta din frihet.

Jag är ingen expert, bara vad jag tror.

Comment

Working...
    X