Announcement

Collapse
No announcement yet.

Otrygga anknytningar och kan inte lämna.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Otrygga anknytningar och kan inte lämna.

Jag har en otrygg undvikande anknytning och hon har en otrygg ambivalent anknytning, jag har som klassiskt är en tankestyd person och hon känslostyrning.

Jag har varit väldigt oärlig bitvis genom att mycket i mitt tidigare giftermål ställde till det för mig och att allt eftersom saker uppdagats så har det bara blivit värre.
    Hon har vid ett flertal tillfällen slagit mig och hotat med att ta livet av sig efter gräl.

Vänner runt omkring mig samt min terapeut (som inte vet jag har blivit slagen, har inte kommit dit än när köerna är som dom är i vården.) tycker jag borde lämna henne fortast möjligt.
    Jag förstår alla runt omkring mig och vill i grund och botten göra det själv med, men vet inte hur jag ska hantera situationen och den ångesten jag kämpar emot med det beslutet som involverar att såra en annan människa.
    Hon tror lögnerna beror på bristande kärlek till henne och jag har försökt förklara det inte är så, men det har fött misstänksamhet, svartsjuka och misstro.

Så jag vet jag bäddat för detta själv i mångt och mycket, men som det är nu så skriver jag detta när hon somnat för kontrollbehovet bitvis är skrämmande och hon får ångest och funderingar om jag håller på med telefonen för mycket, för det är så jag gjort förut, som hon säger.

Jag har pratat med henne om det att hon slagit mig och hon sade att hon inte ska göra om det.
    Kan tilläggas jag har inte varit otrogen eller dylikt, så det finns inte grund för sådant.
    Men under den tiden som singel så hade jag ett par tillfälliga kontakter som jag har försökt förklara för henne bara var sex, inget mer än så. Så hon säger till mig att hon kan nog inte vara tillsammans med någon som gör skillnad på sex och känslor. Har ”hotat” flera gånger med att lämna mig och åka hem till sig, men det kommer aldrig att ske.

Så ska jag göra slut så måste jag uppbåda styrkan och sedan göra det hos henne.

Förstår det är ett rörigt inlägg, men skriver i all hast just nu. Kan försöka göra det hela mer tydligt sen, men det tydligaste är att jag vet inte hur jag ska komma ur detta.
Working...
X