Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rädsla över att sätta mig själv i fara vid dejting

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rädsla över att sätta mig själv i fara vid dejting

Jag har det senaste året upplevt att mitt övertänk sätter käppar i hjulet vad gäller dejting. Jag har blivit rädd för att de jag dejtar kan vara potentiella mördare. Det låter helt galet, jag vet. Jag har blivit paranoid.

Jag går inte runt och är rädd hela tiden, men efter att ha dejtat två narcissister förra året och sett otaliga dokumentärer om folk som träffas på nätet och sedan blir tjejen våldtagen, torterad och dödad, så har det satt spår i mitt huvud. Jag är rädd att killen jag dejtar just nu kan vara en sådan som skulle kunna få en blixt av ilska och slå mig eller döda mig. Jag läser av hans ansiktsuttryck, analyserar hans ord och övertänker allt. Han har en inneboende och jag blev inbjuden till hans rum för några dagar sen. I mitt huvud spelades då scenarion upp hur han och hans inneboende skulle övermanna mig, tortera mig och döda mig. Så jag tackade nej och sa att vi kunde sitta i min bil och prata istället. En annan kväll skulle han sova över här, så sista tåget gått. Jag låg vaken i flera timmar bredvid honom och hade stark ångest. Jag kunde bara inte sova bredvid honom, då jag I mitt huvud kunde föreställa mig att han kan göra vad han vill med mig när jag sover: kväva mig med en kudde, strypa mig eller knivhugga mig.

Jag har börjat ha oerhört svårt att lita på män och jag är nojjig ofta. Jag vet att det inte är friskt att tänka såhär och jag kan nog inte ta mig ur det på egen hand.
    Last edited by smtp; 2018-05-06, 00:28.

De allra flesta killar är helt normala och skulle aldrig få för sig skada någon annan. Sen finns det alltid idioter även bland tjejer. Jag har som policy att de fyra/fem första dejterna sker ute bland folk så jag hinner få lite uppfattning om dom. Många som går på dejt är oftast uppslukade av att någon tycker om dom och ser bara det som är bra och missar tecken påtex killen är narcissit el något annat , men jag har öppna ögon och låter mig inte svepas iväg. Men om man blir för säkerhetstänkande så kan det ju vara bra och ta reda på varför. Narcissister kan man oftast avslöja på dejt nr 1 redan. de har en förmåga att bara prata om sig själva och hur bra de är. Eller så är de alldeles för älskvärda och höjer en till skyarna för man ska falla vilket många tjejer gör. Vilket inte är konstigt om någon helt plötsligt överröser en med kärlek. Om du känner detta är ett problem och som sätter käppar i hjulet för dig så sök hjälp, låter lite som tvångstankar och det går att komma tillrätta med

Comment

Working...
    X