Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad hände?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad hände?

Träffade en man på nätet för några månader sedan och blev väldigt förälskad. Jag flyttade i stort sett in hos honom från första dagen och vi levde ihop som ett par. Han var precis den jag sökt och vi passade väldigt bra ihop, han sa att han kände likadant och vi hade ca fyra underbara månader tillsammans. Hans fru sedan 35 år hade rätt så nyligen gått bort och det handlade mer och mer om henne, han ville inte vara ensam, han var bara glad när han var med mig osv..vi pratade mycket om henne och jag läste mycket om sorg för att kunna stötta honom..Vi kom så långt att vi pratade om en gemensam framtid och vi planerade resor tillsammans. Han tyckte att jag var den mest fantastiska kvinna han träffat och uppvaktade mig på ett sätt jag inte alls var van vid. Jag var så trygg med det han sa och trodde verkligen att vi hörde ihop även om vi alltid var tvungna att gömma oss och inte berätta för andra att vi träffades av hänsyn till hans barn och svärföräldrar sa han, det var ju så nyss som frun avlidit..Helt plötsligt sa han att han tänkte träffa en annan kvinna, som han också träffat på nätet, för att känna hur det kändes. Han hade bara träffat frun och mig och ville flera erfarenheter. Han ville fortfarande ha kvar mig som sin bästa vän och kanske kunde vi ta upp vårt förhållande om ett tag. Jag blev jätteledsen och är fortfarande jättesårad och rätt så olycklig. Vi hörs av ibland, han frågar hur jag mår och jag säger att jag mår jättebra för jag vill inte såra honom. Han frågar ofta om jag träffar någon annan vilket jag inte gör. Jag frågar inte honom för jag vill inte veta. Det är en månad sedan han berättade om den andra kvinnan och jag är fortfarande lika ledsen. Tänker på honom HELA tiden! Undrar vad som gick fel, om han bara hade mig för att göra sin sorg lite lättare, varför märkte jag jag inte att han bara använde mig? Så går det runt i huvudet på mig..hur kan jag tänka bort honom? Går det överhuvudtaget att ha en vänskapsrelation med någon som jag är så kär i och som har gjort mig så ledsen?

De ytterst få ggr killar sagt till mig vår relation ska va hemlig har jag dragit mig ur och det med rätta har det vissat sig. Om han verkligen var kär i dig skulle han inte bry sig om svärföräldrar mfl. Lätt ge råd til andra men man ska aldrig flytta ihop direkt bättre ha lång dejtingperiod minst 1 år detta för att ingen kille/tjej orkar hålla flaggan i top hur länge som helst. De kommer till slut vissa sitt rätta jag och sina dåliga sidor då ska man fatta beslut om ev flytta ihop. Då vet man vad man får. Varför ska du ljuga om hur du mår inför honom? Varför ska du göra våld på dig själv för han ska slippa bli sårad? Det som gick fel är att han rusade in i ett förhållande och du med, tyvärr det var dömt misslyckas redan från början. När man ska göra "slut" med nån/något ska man inte tänka på det som var bra utan istället bara fokusera på det som var dåligt på så sätt blir det lättare att släppa och glömma. . För fokuserar du bara på det var bra glorifierar du honom och det blir omöjligt att gå vidare.

Comment

Han tog dig med storm, med ord, med smicker, med drömmar, fick dig att känna dig speciell och behövd. Det behöver inte ha varit osant i stunden men kanske så blev både du och han egentligen mer "kär i kärleken" än i varandra.

Håller med Emil, du är inte skyldig honom något. Och kanske du fortfarande är fast i det när som sveptes över dig där du då bryr dig mer om att han inte ska bli sårad än om dig själv.

Hur du vill hantera det känslomässigt är ditt val. Du har all rätt att bli besviken, arg, och alla andra känslor du kanske känner. För oavsett om han visste det själv eller inte att du inte var riktigt det han letade efter, så dumpade han dig väldigt fult. Är väl lite oklart om han säger de där sakerna om att kan bli ni senare och att ni kan vara vänner för sin egen skull eller för att han vill ha alla valmöjligheter. Men är i vilket fall inte rätt mot dig.

Men är kanske där den springande punkten ligger. Bollen ligger inte hos honom. Han har genom handling visat att han inte är så kär i dig att han vill ha en relation. Han har visat att han inte är så rädd mista dig att han vill avstå att träffa andra. Han har på alla sätt visat att du inte är den han vill ha, vare sig nu eller i framtiden.

Så det viktiga är inte vad han säger, tänker eller gör nu. Du är den viktiga personen. Vad vill du göra?

Jag tror inte det går att backa en relation och vara vänner om inte båda samtidigt upptäckte att ni egentligen trivs bättre som vänner än som ett par. Om jag vore du så skulle jag konstatera att det var en fin tid, att ni hade fina stunder, men vända lämna det bakom dig. Inte höras då och då, inte försöka vara vänner, utan lämna det bakom dig helt.

Men jag är inte du och du måste göra det som känns bäst för dig. Risken är dock att du alltid kommer att vara hans reserv. Om det inte blir bra med denna tjejen så kommer han tillbaka till dig. En stund. För att sedan testa nästa.

Så frågan är också vem du vill vara? Någons reserv? Eller om du tycker du förtjänar att älskas helt och hållet för den fantastiska person du är?

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

Working...
      X