Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ingen intimitet

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen intimitet

Hej!
    Har som de flesta ett problem... varit tillsammans med en man i snart ett år. Sexet har varit mer eller mindre obefintligt fram tills för någon månad sedan. Det går inte att få till någon slags diskussion med honom; vi sitter i princip i varsitt soffhörn om kvällarna och ser på tv. Han ger inga komplimanger till mig oavsett om jag bär värsta festblåsan eller ett par sunkiga jeans men han ger sina kvinnliga vänner komplimanger. Beröring är noll... jag har slutat krama och ta på honom eftersom han ett tag stötte bort mig. Han säger att han älskar mig och är väldigt noga med hejdå och godnatt pussar. Han tackar när jag lagat mat fixat kaffe osv.... Jag köper hem godis som han tycker om, något han inte gör för mig. I höstas talade jag om för honom att det inte fungerade mellan oss två. Jag kände mig inte älskad, kände detsom jag stog i skuggan av hans ex. Han sa att det inte varså och att han älskade mig och undradehur vi skulle göra för att detskulle fungera. Det har inte hänt ett dugg bara blivit ändå värre. Kanske ska tilläggas att han går på antidepressiva. Han försökte ta sitt liv när han och hans ex gjorde slut. Han har hennes tablettburk och schampo saker står framme i badrummet fortfarande. Han har inte plockat ur en låda till mina kläder heller. Jag bor lixom i kappsäck. Försöker jag prata med honom går han iväg. Säger senare att han tycker synd om mig... för att han inte kan prata. Känner skuld... frågar jag om vad svarar han inte. Han har slutat dricka alkohol överhuvudtaget och han drack inte mycket innan heller men tjatat om att xet kallade han för alkoholist så undrar ju pm detär för hennes skull han ska bli helt nykter. Ända gången han håller om mig är när vi ska sova... Det finns ingen lust eller åtrå från hans sida... ingen intimitet han delar inte med sig av sitt liv sina tankar och känslor. Känns inte som vi har något mer att prata om utan att jag bara kan gå utan någon förklaring. Prata med honom blir ju inget bättre av snarare sämre. Jag ställer upp för honom men han finns inte där för mig. Känns som jag gjort allt och känner bara ett stort tomrum just nu, könner mig helt tom...

Om man inte får kommunikationen att fungera är det bara att packa väskan och dra. Du är värd något mycket bättre så slösa inte ditt liv på mentala bromsklossar. 👍

Comment

Kan tillägga att jag trivs tillsammans med honom men det har som gått i stå med allt på senare tid. Han har aldrig haft mer än max 5 mm skägg nu har han säkert 7 cm! Verkar som att han känner sig så pass trygg och säker att han längre inte bryr sig om någonting. Frustrerande att han inte vill prata... om sig själv kan han prata massor... om sina erövringar, semestrar ja allt som hänt förr. Undrar om han inte märker att det är på väg att ta slut eller om han bryr sig. Jag har mitt hus och han har sitt hus blivit att vi är mest hos honom av någon anledning åker jag hem till mitt åker han inte med utan stannar hemma hos sig. Jag står för mat och hygien ibland bensin när jag är där. Inte krävt något av honom kanske det som är fel.Det ligger hos mig en del med. Har haft destruktiva förhållanden innan detta och har inte lätt prata om mig och det som varit. Han har haft djup depression efter att ett av hans ex tog sitt liv för flera år sedan, jag tycker det inte passar att berätta om män som tagit sitt liv i mitt förflutna t ex. Har kanske mycket gemensamt i mycket men känner att detsaknas kommunikation i förhållandet och intimitet. Klart jag bakade när han puschade bort mig. Kan vara att vi kanske mår bra av ett avbrott och ser var det leder oss. Han fick eau de cologne i julklapp som han inte använder... Köper jag godis t ex eller frukt nu så äter han inte av det... knappt han äter det mjuka brödet om jag köpt det. Något känns fel men vad?

Comment

Working...
      X