Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konflikt med vuxen son

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Konflikt med vuxen son

Har två söner som nu är vuxna och bor på annan ort.
    Den yngsta är 27 och han bodde hemma när vi skilde oss 2009. Han bodde kvar med ex-mannen som inte mådde bra.
    Han flyttade efter något år och utbildade sig och har nu bra jobb, relation och lägenhet.
    ​Sen ett par år tillbaka har han blivit väldigt tvär och taggig mot mig ibland på gränsen till oförskämd. Jag har frågat vad det är men han viftar bort det. Svarar sällan på mina sms och telefonsamtal.
    ​I går ringde han och det tog inte lång stund innan han började kritisera mig " jag har ingen respekt eller tillit till dig" Vet verkligen inte vad som ligger bakom och får inga svar.
    ​Barndomen var bra och det funkade i skolan. Dock stökiga tonår
    Hur hanterar jag detta?

Går ju inte att veta, men min gissning är att han mår dåligt. Det kan också vara så att han går i terapi och det är inte ovanligt att när gör det så rör det upp känslor som kommer ut utan att vara helt bearbetade. Att är mitt i en process där behöver ge någon skuld, och det blir du.

Förhoppningsvis så är det en fas och när bearbetat klart kan se att det varit många samverkande faktorer som gjort att han hamnar där han hamnat, och att även om du inte varit perfekt så har du gjort vad du trott varit rätt och så gott du kunnat.

Men förstår att väntan och tankarna runt vad det är frågan om äter på dig. Svårt att hantera tanken att den du älskar så högt och som är ditt kött och blod kanske mår dåligt. Och som dessutom tänker saker om dig som du inte kan påverka. I alla fall inte just nu.

Kanske skriva till honom och säga att är hans rätt att inte berätta, men att du skulle uppskatta om när han har ork och vill det, att han berättar. Och om det finns något du kan göra för honom.

Se upp med att det du skriver inte kan uppfattas som självömkan, som att det är dig det är synd om. Även om du inte vet, så tänk att han mår dåligt över något och du inte vill pressa på. Men säga att du finns där.

Jag är ingen expert, bara några ankar.

Comment

Working...
    X