Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är det slut?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är det slut?

Han hade inte sagt att han älskar mig på några veckor och jag började bli orolig. När jag sa att jag älskade honom så svarade han inte tillbaka, så jag frågade varför, han sa att han inte älskade mig men fortfarande tyckte mycket om mig. Jag blev då väldigt ledsen, började gråta och bad honom att gå så att jag kunde få vara ensam. Han tyckte då att jag överreagerade, dröjde sig kvar, kramade mig länge och frågade oroligt när vi skulle ses igen, varpå jag svarade att jag inte visste, innan jag slutligen fick be honom att gå igen. Vet inte hur jag ska göra nu.. vi har varit tillsammans i lite över ett halvår och är mellan 20-25 år.

Du ska lita på din instinkt och inse att det är något fel på din kille.

Han tror att ärlighet befriar honom från ansvar. Många tror det. Säg sanningen så får den andra välja vad den vill göra. Gör det till ditt problem och han kan stolt sträcka på halsen och säga att han var ärlig mot dig.

Det är kvalificerat skitsnack. Ärlighet var aldrig menat som ett vapen. Är fullständigt sanslöst att han sa så. Om han kände så så kunde han gjort slut, tagit sitt ansvar. Inte säga något så elakt till dig. Inte fått dig att gå omkring och känna som du känt.

Jag tror inte riktigt han hade väntat sig du skulle dumpa honom så där gick hans fega egoistiska strategi fel. Och självklart blev han då orolig att HAN inte ska få det HAN vill ha av relationen. Om nu är sex och kanske lite sällskap. Eller om du ger annan service, lagar mat tvättar osv... så vill han naturligtvis inte gå miste om den servicen. Eller vill inte gå miste om dig som den som lyssnar när han pratar.

Självklart kommer han bli gullig igen när han inser han måste för att få behålla dig. Men det är bara spel. Efter ett tag när han känner sig ännu säkrare du inte försvinner så kommer han bli sådär igen. Och om du stannar i relationen så om några år kommer din bild av dig själv och självkänsla vara söndersmulad. Priset blir väldigt högt för att stanna och anpassa dig.

Jag tror han är mer egoistisk än du velat se. Kanske efter detta hänt så om du ser tillbaka så kommer du se fler tecken på att han är både feg, egoistisk och rätt kantig som person. Kanske inte ens speciellt trevlig.

Jag är ingen expert men tycker du förtjänar bättre.

Comment

Working...
    X