Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Min kille trivs inte i mitt hem

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Min kille trivs inte i mitt hem

Min kille sedan 6 månader har precis flyttat till ett liten lägenhet som han tycker är trång och han ville inte flytta men var tvungen då huset han hyrde skulle rivas. Då vill han vara mer hos mig. Jag har en lägenhet med tre rum. Problemet är att han tycker att jag inte har det tillräckligt fint o ordningssamt hemma. Jag jobbar, har ett barn och en mamma som är gammal o behöver hjälp o jag vill hinna med vänner o träning för att orka. Så jag har inte prioriterat inredning o städning även om mina vänner säger att jag har det som dom flesta hemma.
    Häromdagen sade han att min lägenhet var den värsta han någonsin sett när han klagade att han hade så mycket och stressigt med att känna pressen att han måste göra iordning två ställen. Jag vägrar låta honom bestämma hur jag ska ha det hemma och blev jätteledsen o kränkt. Han bad om ursäkt men han har kommenterat ofta innan och nu vill jag inte träffa honom. Han pratar om mitt hem som ett alternativ att bo i om det inte var så sunkigt o ändrar sig fram o tillbaka. Jag har sagt att jag tycker han är elak o har inte bjudit honom att bo hos mig. Han säger att han förstår att jag inte hinner med men att han tycker att det är ett problem att jag inte lägger prio på inredning. Det är ju mitt hem och man säger inte sånt till någon man påstår sig älska

Innan har vi haft problem med att han ständigt pratar om sina ex. Jag vill inte höra alla detaljer o han har blivit bättre med det. Nu känns det som att det är lite för mycket, att han inte respekterar mig... när jag ser vad jag skrivit känns dumpa som enda alternativet. Jag förstår honom inte. Varför beter han sig så?

Igår när jag skulle köpa en grej till mitt hem fick jag ångest och var rädd att jag köpte fel färg...
    Han har inga barn och ingen annan att ta hand om. Jag hjälpte honom mycket vid flytten. Han mellanlandade på ett annat ställe som jag fixade fram åt honom innan han fick sin lilla lägenhet. Det blir 2 flyttar jag hjälpt honom med ociih han är inte nöjd med sitt boende.

Han håller sakta på att ta makten över dig. Det är ett spel. Kritiken har som syfte att få dig i obalans, få dig att känna just så som du nu kände när du tänkte köpa en sak. Det är så det fungerar, en slags "mobbning" där han omväxlande säger kränkande saker och ber om ursäkt. Ursäkten förtar inte de känslor han planterar i dig.

Det är helt sammankopplat med hans prat om sitt ex, samma syfte olika medel.

Varför? För att han är en liten människa som behöver känna sig större än någon. Och han har valt dig, den han påstår sig älska. Han tycker nog du är rätt perfekt, om då bara kan försvaga dig mer så att han kan känna övertaget. Han vet du är så mycket starkare än honom, det var både skönt och retfullt hur du hjälpe honom med boendet och flytten. Så det måste han ta ur dig, din självkänsla, självförtroende och oberoende.

Han spelar också på att du är en kämpe. Han vet du vill förklara, förstå, hitta till varandra. Så han är inte speciellt orolig att mista greppet om dig, även om han säger så för att få det att synd om honom. Det är ett maktspel.

Om du dröjer för länge med att dumpa honom så kommer du till slut ha anpassat dig så till den grad att du kommer börja hata dig själv. Och tycka att du nog förtjänar hans kränkande ord.

Spring för livet.

Comment

Working...
    X