Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sårande ord

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sårande ord

Jag o pojkvännen har varit ihop i 4 år. I början så så* han typ att man vet inte hur länge det håller för man kan ju bli blixtförälskad i en tjej när som. En annan gång så han: den tjejen skulle jag kunna lägga på motorhuven* (Och sätta på menade han). Då var jag på väg att gå ifrån honom. Han sa att han menade inte det. Bara att hon var snygg, typ. För en vecka sen så han (om en tjej som jobbade på en mack)att: "var hon var väldigt trevlig och fin om man/jag hade varit singel. Men nu är jag inte det för jag är lyckligt förlovad med dig.* Jag är nöjd med min kvinna".
    Jag fattar inte varför han säger så! Han arb som busschaufför och ofta förklarar han hur dem kvinnliga kunderna ser ut. Jag börjar trötta på att höra det! Han vet att min exman sa dumma kommentarer till mig och att jag inte vill höra det, bla hypokondriker. Jag har en kronisk sjukdom. Min nya pojkvän har sagt: "du springer till läkare så fort du får en finne på näsan ". En gång ville jag inte med in i affären för att förhindra att behöva betala en del av hans mat (han har dålig ekonomi). När han kom ut från affären såg han att jag satt med mobilen . Då sa han att jag var fb nörd/beroende.* VAD SKA JAG GÖRA? ÄR DETTA NORMALT?

Det finns egentligen bara två orsaker till att han säger så. Antingen så ser han dig som en "tjekompis men med sex", dvs "friends with benefits", och därför som till en kompis berättar om andra tjejer. Eller så är han en respektlös idiot. Spelar ingen roll vilket, båda sakerna är goda skäl att dumpa honom.

Sedan finns det de som har ett sjukligt behov av att dela "det de tänker" utifrån någon slags absurd idé att "ärlighet" gör allt de säger ok att säga. Dvs de säger sin inre dialog. Är naturligtvis inte heller ok.

På dina tilläggskommentarer så låter det som att du är ihop med någon du om du idag skulle träffa och vet det du nu vet, aldrig skulle bli ihop med. Är det inte så?

Om din dotter eller bästa tjejkompis skulle träffa en kille som honom, skulle du vara glad för deras skull? Skulle du tycka det är en sund relation?

Men bara du kan avgöra om du hellre är tillsammans med en respektlös idiot än att vara ensam. Jag antar han har goda sidor och kanske upplever du att de överväger. I alla fall om väger mot rädslan att vara ensam.

Har du tittat på hans Facebook-historik? Gissar han tillbringar en hel del av sin lediga tid att "kolla snygga tjejer" och sprida "likes" i förhoppning att få napp. Eller kanske någon dejting-app. Eller så sträcker sig hans fantasier till att dela dem med dig "hans kompis".....

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

• Hubba bubba
      Hubba bubba commented
      Editing a comment
      Du har så rätt i att han säger vad han tänker. Även om det sårar. Och han tycker visst att det är OK. "Du vet att jag bara älskar dig"...så utslitna ord

Hej. Jag tycker inte det är normalt att säga sådana saker. Framförallt inte: "om jag var singel skulle jag...." Det säger man inte till sin flickvän. Jag vet inte alla fakta såklart och hur han verkligen tänker, men jag anar att han inte tar erat förhållande så värst seriöst.

Jag personligen skulle aldrig kommentera något sådant tillsammans med min flickvän. Då tycker jag att man visar att man inte är nöjd med sin partner/testa och se om man får vara med någon annan samtidigt som man är ihop.

Mitt råd är att vara vaksam och han kanske inte är din drömprins? Jag ser hans kommentarer som en tidig varningssignal. Hoppas att jag kunde bidra till något iaf.

Comment

• Hubba bubba
      Hubba bubba commented
      Editing a comment
      Tusen tack för din synpunkt. Det hjälper mig mycket. Nä, Han är inte min drömprins.

Igår berättade han att han såg två tjejer på bussen (Han kör bussen) och kände igen dem från Top models eller liknande. Han berättade för dem att han kände igen dem. Dem pratade mycket. Han tyckte att det var trevligt. Sen sa han det som gjorde mig besviken på honom igen. "Jag glömde att ta deras telefonnr".

Comment

• knet99
      knet99 commented
      Editing a comment
      Som sagt, antingen är han störd, eller är en stor skit, eller ser dig som "kompis" eller så har han noll respekt för dig.

Det spelar väl egentligen ingen roll vilket av dem?

Lämna honom, stå upp för dig själv och bara gå. Den man älskar och bryr sig om behandlar man väl det gör inte han.

Comment

Efter en sådan kommentar som: "Jag glömde att ta deras telefonnummer". Enda som är värt är att göra slut med honom. Han respekterar inte dig.

Comment

Working...
      X