Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olycklig i min relation

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Olycklig i min relation

Hej!
    Jag har levt med en man i 3 år. Vi har en son som är 2 år gammal. Min sambo har många fina egenskaper men jag känner inte så mycket för honom.
    Vi har gått igenom mycket tillsammans och vi har en gång tidigare separerat och bott isär i ca 10 månader. Vi flyttade ihop igen under våren och jag var överlycklig över det. Men under denna period som vi har bott tillsammans så har jag inte varit glad, jag har känt mig "tom" ledsen och ensam.
    Det är ett faktum att han och jag har glidit ifrån varandra. Jag har tagit allt ansvar över barn/hemsysslor och känt mig väldigt ensam i min föräldrarroll. Jag har förklarat för honom hur jag känner angående mitt ansvar över barnet och han har tagit till det som jag har sagt. Han har börjat engagera sig mer i hem/barn men ändå känner jag inte den inre lyckan som jag borde känna...lyckan att vi börjar bli mer och mer som en familj där vi båda arbetar som ett team med barnet och hemmet.
    Jag tror att i och med denna ensamhet som jag har känt så har jag sakta men säkert förlorat min starka känslor för honom.
    Hur vet man att det är dags att separera? Kan man återuppliva sina känslor för varandra och isåfall hur? Just nu känner jag att jag inte har lust till någonting och att jag helst bara vill "fly" och inte ta itu med vår relationsproblem.

Comment

Skaffa barnvakt då och då, Och försök göra romantiska saker på tu man hand. När man har småbarn så fastnar man i slentrianhjulet. Se hur det känns efter det. Känns det inte bra så får du fundera allvarligt på hur du vill ha det.

Comment

Working...
      X