Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vill min pojkvän ligga med andra?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vill min pojkvän ligga med andra?

Jag hade nyligen blivit vän med en tjej. Vi började umgås på våren och hon hade en killkompis. Jag skulle följa med henne till ett ställe och hon frågade sin killkompis om hon kunde ta med mig. Det jag vet nu som jag inte visste då var att han raggade på henne då, han hade sagt att hon kunde sova med honom dit vi skulle. Men hon hade avböjt och sagt att de bara var vänner. Hennes killkompis började flörta med mig och jag tyckte han var charmig och söt. Han var väldigt på och ville träffas efter helgen, jag var nybliven singel och inte så intresserad av dejtande mm. Men han insisterade verkligen och sa att han ville träffa mig seriöst, på en en seriös dejt och (inte bara för sex och så) kunde jag väl utläsa av sättet han skrev på.

Dagarna gick och jag såg honom på krogen, han stod och hånglade med en annan tjej och jag tänkte väl att han var lite väl playig och så. Men kom på hur sjukt snygg jag tyckte han var och skrev till honom att jag såg honom, han svarade direkt fast han stod med en annan tjej och det gav väl mig lite bekräftelse typ att han ändå var såpass intresserad att han skrev fast han stod där i baren med en annan tjej.

Jag och mina vänner drog till ett annat ställe och han ringde mig och frågade mig om vi skulle ses men jag drog mig ur.

Men då hade han fått mig riktigt intresserad och vi pratade i telefon den kvällen när jag kom hem sen kom han hem till mig och efter det började det bli seriöst mellan oss. Det kändes som att han bara hade ögon för mig men jag visste och märkte att han var lite playig av sig.

Jag var osäker och kände att mitt hjärta stod på spel, jag ville inte släppa ner mina murar för honom men det började väl hända eller hade redan hänt. Jag bodde typ hos honom vid den här tiden och vi hade ett förhållande.

En dag fick jag för mig att testa honom, det var sjukt jag vet. Men jag var som sagt så jävla osäker på honom, han var för snygg för charmig och jag ville veta om han skulle stå emot andra frestelser, så jag på till honom och började skriva från ett gammalt konto jag hade på snapchat där jag fixade nya bilder mm.

Jag blev oerhört sårad när han svarade. Vi hade varit tillsammans i några månader. Han svarade och skrev och skrev och var riktigt på. Han ville ses och skrev bland annat att vi kunde ses i smyg han och jag eftersom han hade flickvän men det verkade ändå som han anade att någon var lurt han skrev mycket och ville verkligen ha en identitet på den som skrev för att försäkra sig om att personen var äkta.

Jag berättade detta för min vän som kände honom och hon berättade då att han hade velat legat med henne och varit väldigt på henne om sådant då den helgen jag lärde känna honom.

Jag kände mig till åtlöje. Hade han raggat på henne och sen tagit mig som en second choice?

Jag packade mina saker och drog.

Han bönade och bad om att få mig tillbaka, han älskar mig oerhört sa han. Det där han skrev till mig "fejkkontot" var bara ett kul tidsfördriv på jobbet. Han fattade att det var något lurt med att en randomtjej bara addade honom och skrev och han hade som sagt då tråkigt och skrev tillbaka för att se var konversationen ledde till som en kul grej.

Angående att han raggade på min kompis innan skyllde han också ifrån sig och sa att han aldrig skulle vilja ligga med henne.

Så nu till min fråga; Är han en jävla douche som jag borde hålla mig borta från? Eller ska jag ge han en/fler chanser? :s

Han är en jävla douche som du bör hålla dig borta ifrån. Du kommer bittert ångra om du ger honom en/fler chanser.

Du kom på honom för ett fåtal saker. Vilket givetvis betyder att det inte är de enda sakerna han gjort.

Ni har ju just blivit ihop. Han borde vara helt uppe bland molnen att fått tag i en så fin tjej som dig. Nykär och blind för allt annat. Att han då är helt upphetsad över att chatta med någon annan visar vem han är.

Om ni varit ihop i flera år och han fått en ålderskris eller något och "testat sitt värde" mot andra tjejer kanske går att förstå även om naturligtvis helt oacceptabelt. Och då kanske går att förlåta om reder ut det tillsammans. Men om redan nu när nytt och nykära håller på så vet du rätt säkert att han inte är någon att ha en relation med.

Klart han bönar och ber. Han vill ha "någon" för sex medans han jagar runt på andra. Och kanske till och med mer än så, uppskattar din närvaro, prata med dig, vara med dig. Men han har som sagt tidigt visat vem han är. Du kommer aldrig att kunna lita på honom. Och om ni blir ihop igen så kommer han att vara listigare att dölja spåren av sina "äventyr" men inte sluta.

Men jag är ingen expert, bara vad jag tror.

Comment

Antagligen ligger det en osäkerhet inom honom som gör att han måste söka bekräftelse på fler vis än att helt lita på dig och att du älskar honom. Då ligger problemet hos honom. Att han samtidigt säger att han älskar dig oerhört tyder ännu mer på att det är bekräftelsen för hans låga självkänsla som ligger till grund för hans handlingar.
      Det är även skillnad på sex och kärlek. Även om man är i ett förhållande och är förälskad kan attraktionen till andra samt spänningen i det "tigga" till handlingar som kanske inte är helt ok, och kanske även något som parten i fråga inte måste "leva ut", utan agera på håll genom att skriva med någon etc. Jag tror för din del, att du ska försöka se det som ett problem som ligger hos honom och veta vad just du förtjänar. När du har sagt tydligt vad du tycker är okej/ ej okej gäller det för honom att han accepterar dig och dina förhållningssätt. Det handlar då endast om respekt. Om han vill vara med dig så vill han. Om du vill vara med honom så vill du. Nu är det bara kärlek, respekt och tillit som ska bakas in och det får ni genom att vara tydliga. PS, ta ingen skit, du är värd mer!

Comment

Working...
      X