Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Starka känslor för en annan man

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Starka känslor för en annan man

Är gift med en attraktiv man, vi har ett lugnt och trevligt förhållande. Har nyligen förvärvat en större fastighet där vi skall förverkliga våra drömmar. Jag har allt jag kan önska mig, men har känt mig uttråkad efter mammaledigheten och vi har inte samma humor vilket gör vardagslivet lite tråkigt och jag har fått dra ett tungt lass i mammarollen då min man inte varit hemma så mycket. Har börjat jobba sen några månader tillbaka och föll pladask för en kollega. Han upptar mina tankar och jag sover jätte dåligt. Jag känner att jag VILL exponera mig för min kollega. Men jag VILL INTE ställa till nåt, ändå har jag börjat umgås med tanken att vara otrogen. Hur hanterar jag situationen. Jag kommer ha med denna mannen att göra och jag har också hört att han levt ensam jätte länge, minst 20 år. Det lockar mig ännu mer, men låter jag känslorna styra mig så sabbar jag allt det jag har med min man. Vet inte vad den andre mannen tänker om mig, men han verkar inte ogilla mitt sällskap. Jag har nämnt för min man att jag jobbar med en attraktiv man och att vi behöver jobba på vår relation. Men han vet inte att jag har känslor. Min man har svårt att prata om allt som är lite känsligt, så det kan bli bakslag att ta upp mer. Men hur får jag tillbaks känslorna för min man? Vi har bara ett intresse gemensamt i stort sett, och det är ett stort och dyrt projekt vi har framför oss, så det är inte bara att göra saker tillsammans för att hitta varandra, men vi har det för bra för att jag skall kasta bort det för en jag ännu knappt känner. Jag kanske har svårt att känna stark samhörighet med någon och just nu är det så lockande med ett känslorus. Är så kluven. Slit mellan egoismen och förståndet. Förstår ju hur stora problemen skulle bli om jag gick in i en otrohetsaffär, men vill verkligen inte bromsa de nya känslorna som jag tror kan bli besvarade, för det är så oerhört stimulerande och samtidigt så kraftsugande. Känns som jag svamlar mest, men hoppas någon förstår lite grann av vad jag behöver hjälp med. Förståndet kanske?

Varför vara otrogen? Gör slut med din man först så slipper du.

Comment

Working...
    X