Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dejting och frågor kring politik, filosofi, vetenskap och religion

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dejting och frågor kring politik, filosofi, vetenskap och religion

Jag är väldigt intresserad utav frågor som rör politik, religion, vetenskap och filosofi. Tyvärr verkar det som att väldigt få tjejer är intresserad av det vilket gör mig milt sagt rätt deppig.

Började chatta med en tjej som var väldigt intresserad utav både politik och religion. Det kändes verkligen som en perfekt match. Nu har hon dock inte svarat på ett dygn. Har ingen aning om jag skrev nåt fel. Just nu känns allting mest som mörker. Känns som jag har tappat allt hopp att hitta någon som är lite intellektuel. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Om du bubblar av att vilja diskutera politik, religion, vetenskap och filosofi så är det kanske inte en "tänkbar partner" du ska i första hand använda för det behovet. För tyvärr så är dejtingspelet rätt komplext och ett litet felsteg kan göra att den andra inte hör av sig. Så "lagom" är nog kodordet innan lärt känna varandra närmare.

Men det kan vara så enkelt som att hon har andra saker för sig just idag. Eller funderar på något du skrev som hon behöver tid formulera. Eller vad som helst som inte har med dig att göra.

I vilket fall så tycker jag du (som jag ser du försökt) ska jobba mer på att skaffa vänner att diskutera med. Så att en "tänkbar flickvän" inte får över sig ett uppdämt behov du har av att få uttrycka dina tankar, idéer osv. Att blir för mycket på en gång.

Men vem vet, kanske hon som du har ett uppdämt behov och att ni kan mötas i det. Att om du håller igen så förlorar hon intresset. Som sagt, dejtingspelet är komplicerat...

Jag är ingen expert, bara några tankar.

Comment

Working...
    X