Announcement

Collapse
No announcement yet.

Göra slut enda valet eller?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Göra slut enda valet eller?

Hejsan står inför ett stort dilemma i mitt liv och vet inte riktigt själv hur jag ska bära mig åt och själva tankarna​ äter upp mig, låt mig ta det från början och berätta lite om mig själv.

Jag har i stort sett levt ensam i hela mitt liv och flyttade hemifrån när jag va 24 är i nuläget 26, har under hela mitt liv varit singel och tills förra sommaren då jag blev ihop med en tjej och vi har nu varit tillsammans drygt 10 månader. Eftersom detta är min första flickvän så allt väldigt nytt för mig.

När vi träffades i början så vart jag så lycklig och glad varje gång hon ville just​ träffa mig och jag tyckte hon va helt underbar, denna tjej är så underbar både till sitt inre och yttre, men redan tidigt i vårat förhållande så började jag fråga mig själv hur starka känslor jag hade till henne, och tänkte är det faktiskt så här det ska kännas?! Men eftersom jag gillade henne mycket och trivdes med att umgås med henne så rullade bara på.

Nu har det gått ca 10 månader och ja vad ska man säga, jag står fortfarande här och tvekar fram och tillbaka och önskar faktiskt ibland att vi borde göra kanske slut ibland, vi har pratat om det ett ex antal gånger om hur jag känner, och jag personligen har tänkt gjort slut ett par gånger bara för jag har känt hur allt äter upp mig.

Hon började prata om flytta ihop tidigt i vårat förhållande vilket va något jag inte alls ville (drygt efter 3-4månader) sedan i januari år så har ett av vårt största samtalsämne varit att flytta ihop, som vi har delvis har gjort nu och jag har i flyttat över det mesta av mina grejer till henne, det som återstår nu är ett par möbler och att säga upp lägenhet.

Men jag vet faktiskt inte om jag vill detta, jag har tidigare stått och tvekat och varit väldigt osäker på mina känslor men dom senaste månaderna så känns det som det bara har svalnat ännu mera för mig, och jag har börjat önska om att vi ska gå skilda vägar och jag mår bara dåligt av hela situationen.

Hon har varit utomlands nu under ett par veckors tid och jag har tyckt att det varit skönt att få varit ifred under några veckors tid även fast vi har haft kontakt, visst har jag saknat henne ibland men jag tror faktiskt när vi nu börjar umgås igen när hon kommer hem så kommer alla mina negativa känslor tillbaka.

Jag har också börjat märka att blir mera och mera irriterad på hennes närhet och jag vill bara fly ibland för jag känner mig så kvävd och instängd.

Just nu vet jag inte vad jag ska göra, innan hon åkte utomlands så hade jag faktiskt bestämt mig för att vi skulle gå skilda​ vägar vilket vi också pratade om, men vi fortsatte att va tillsammans, och nu när hon kommer hem så är tanken att vi ska flytta ihop helt men jag det känns som det är helt fel val för mig.

Visst tycker jag om henne och bryr mig om henne men det känns som jag inte har några starkare känslor för henne mera, våran relation är förövrigt​ bra vi båda är väldigt öppna för varandra och vi har aktivt sexliv och vi bråkar typ aldrig.

Så vad säger ni?
Working...
X