Announcement

Collapse

Information om forumet

Här finner du information om hur forumet fungerar, hur man gör inlägg, startar upp sin blogg mm.
See more
See less

Slår min flickvän sitt barn?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slår min flickvän sitt barn?

Hej!

Jag söker tankar, folk som har liknande erfarenheter osv.

För ca 5 månaders sedan träffade jag min dåvarande flickvän, som efter ett år kommit ut ur ett 8-år långt förhållande med sin förra kille.
    Dom har två barn ihop och enligt min flickvän så har hennes ex varit väldigt besvärlig, utåtagerande och liknande problem med alkohol. Hon tog modet till sig att
    tillslut lämna relationen. Dom bodde ihop men hade börjat träffa folk på sidan av sin relation, hon hade ett förhållande bakom hans rygg med en annan kvinna.
    Min flickvän har tillskillnad från mig haft en väldigt brokig bakgrund, med en alkoholist till pappa och hennes mamma gick bort för några år sedan.
    Hon har gått vidare och bearbetat det som hon lämnat bakom sig, genom att gå i terapi bland annat.

Till skillnad från mig som har haft en väldigt lagom lugn barndom med mycket kärlek inom familjen. Det är nästan som vi kommer från två helt olika kulturer ibland
    kan jag ibland känna. Under vår tid tillsammans här så har relationen gått upp och ner, vi har det bra, väldigt kärleksfulla mot varandra, respektfulla och bryr oss
    verkligen om varandra. Vi kommunicerar mycket och det är nog det som gör att det är så bra mellan oss. Men ända sen början så har det dumpit ner saker under vägens gång.
    Vi fick kanske inte den bästa starten genom att hon berättade att hon hade gått bakom ryggen på sitt ex och att hon undanhöll att hon ibland röker för mig, jag kan förstå
    varför hon har gjort dessa saker och vi har pratat genom det och så..men det har gjort att jag har svårt att lita på henne.

Det har också varit en del från hennes ex håll, mycket problem mellan dom just nu gällande barnen när dom ska ha dom. Han är väldigt dominant och bestämmer väldigt mycket över att
    det ska passa hans schema att ha barnen. Det är på gång att dom ska få gå till familjerådgivning.

Mitt i det hela så fick hon en anmälan på sig från kvinnan hon dejtade bakom ryggen på sitt ex, om att hon hade slagit henne i ansiktet. Vilket skrevs av för att det inte fanns några bevis och
    som hon nekade till. Den kvinnan ska tydligen haft svårt att gå vidare och ville ta hämnd helt enkelt. Det har varit svårt för mig att ta mig till detta, även fast jag vet att hon är oskyldig så
    kan jag inte lite 100% på det. Det känns inge bra.

Nu för någon vecka sedan så när hon skulle hämta barnen så fick hon inte dom av hennes ex, han berättade att hon skulle "ta det myndigheten", tydligen så har hennes ex anmält henne hos soc för att ha sparkat deras 6-åriga son i ryggen. Sonen är känd för att skada sig själv på förskolan och kommer för jämnan hem med blåmärken, detta är på ett sätt för honom att få bekräftelse, han är också bra på att ta till olika historier och ljuger mycket. Hela min flickväns bild har rasat, hon har det väldigt tufft just nu då hon inte får träffa sina barn och inte vet vad som kommer att ske.

Troligen kommer soc göra en utredning och förhoppningsvis ser dom att blåmärket kommer från det han själv förorsakat på förskolan och hon har vittnen från fröknarna på förskolan, från vänner och familj så det kommer förhoppningsvis skrivas av. Hennes ex beter sig väldigt dåligt, han kommunicerar inte med henne, vill inte kommunicera, visar tydliga tecken på att han gör detta för att hämnas att hon lämnande honom.

Mitt i allt står jag, försöker hålla behålla lugnet i stormen, men vet inte hur jag ska tänka, agera? Det känns väldigt jobbigt, dels att jag inte är van med att ha "drama" och så känner jag att jag inte
    räcker till som stöd. Jag vet inte hur jag tänka kring hela grejen med soc, jag vet att min flickvän är oskyldig men någonstans finns det ett tvivel. Och det gör att jag tvivlar på relationen, kommer det alltid vara såhär, att det kommer stormar i vår relation? Vad är normalt? Lever jag in en lögn om att min flickvän är oskyldig? Hur ska jag tänka e.g? Eller hur ska jag prata med henne om hela soc-grejen?

Jag känner mig maktlös, jag skulle uppskatta om någon kom med någon tanke, det vore tacksamt!

Working...
X