Announcement

Collapse
No announcement yet.

Äldre kille, ung tjej.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Måste bara skriva att jag blir ledsen när jag läser i den här tråden, på båda sidor då ska tilläggas!

Comment

Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin: "argument mot personen"), i vardagligt tal personangrepp, är ett osakligt argument, där debattören angriper motståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för att debattera sakfrågan.

Jag har hela tiden debatterat sakfrågan, nämligen att Gunnar73 valde att skriva in hit och bad om att få reda på risker, faror etc med sitt förhållande. Där tycker jag snarare att andra brister.

Vuxna män som har förhållanden med barn skäms jag inte för att vara otrevlig mot.

Inte heller de som försvarar det beteendet.

Här kan Gunnar och hans "bröder" finna likasinnade och slippa "påhopp":

http://hebefili.wordpress.com/

Comment

Nu tar vi detta igen...

Det var JAG som sökte upp kontakten, det var JAG som ville träffa honom, det var JAG som tog första steget..

Vi är varken ute efter medhållande eller uppmuntrande ord, vi är ute efter fakta..

Vi ville veta VAD som jag skulle få "men" för..

Och jag tycker det inte är okej att Gunnar ska få den stämpeln att han är hebefili!

Ni kan gärna skriva PM till mig så kan jag svara på frågorna istället..

Comment

MissMoxica, det är tråkigt att det lätt uppfattas som att du inte vill vara sig Matildas eller Gunnars bästa, utan att det ter sig som att du främst vill "skriva dom på näsan"(eller snarast Gunnar då, men Matilda får per automatik "på näsan", p.g.a. ditt sätt att skriva och uttrycka dig).

Har du funderat på varför det ter sig viktigare för dig att det skulle kunna vara så, att "få trycka till/vara otrevlig mot Gunnar" går före att faktiskt fungera som ett stöd och i bästa möjliga mån kunna hjälpa Matilda?

(Ja kanske inte i dina egna tankar, jag tror nog att dina avsikter är goda, att de är att "hjälpa Matilda" och det då är din första prioritet - men på hur du faktiskt agerar/reagerar(skriver/svarar här) så kommer "hjälpa Matilda" i andra hand, om ens det)

Comment

Last edited by anjatS; 2016-08-23, 17:19.

Comment

Anledning till jag låst tråden är pga personangrepp och tråden "spårat ut"

Admin

Comment

Drygt sex år senare:

Vi är fortfarande tillsammans.
                Vi är förlovade.
                Vi bor tillsammans.
                Vi har två underbara barn (tvillingar).
                Vi bygger ett hus.

Comment

Tack för du berättade så här långt efteråt, glad för din skull Gunnar73 att det fungerade för er.

Comment

Working...
                  X